dinsdag, oktober 02, 2007

WK Stuttgart

Zaten jullie zondag ook allemaal gekluisterd aan jullie televisietoestel, net als ik? Goed zo, want het was een schouwspel om duimen en vingers van af te likken. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik niet de hele tijd gekluisterd zat, enkel de laatste 80 km. Ik had nog wat werk te doen, school, je kent dat he. Maar goed...

Bettini schoot, terwijl hij over de finish reed, de criticasters af met een denkbeeldig geweer. Hij was kwaad, kwaad op de organisatie van het WK onder andere. Omdat die twijfelden of ze de wereldkampioen wel aan de start zouden laten komen van het WK, omdat er geruchten zijn dat Bettini in een dopingzaak betrokken zou zijn... Die kwaadheid zal de Italiaanse krekel nog meer gestimuleerd hebben waarschijnlijk. En hij heeft het niet gestolen, het is een waardige wereldkampioen, die zich weer ijzersterk toonde in de finale van de koers, terwijl wij dachten dat hij met zijn krachten morste.
Twee opeenvolgende jaren met de regenboogtrui rondrijden, het deden het er hem niet veel voor. Maar Bettini past in het kransje, het is een grote renner.

We mogen met onze chauvinistische fierheid toch wel zeggen dat de Belgen het meer dan behoorlijk hebben gedaan. Telkens was er een lichtblauw truitje mee in een ontsnapping, en ook in de finale stonden ze er nog! Uiteindelijk ook 2 Belgen in de top 15!

En in mijn eigen subjectiviteit mag ik toch ook Björn Leukemans prijzen. Ik ben heel fier op hem, hij moest niet onderdoen voor de grote jongens en hield goed stand ook in de finale.
Je had me moeten zien roepen en bewegen voor tv. Ik word toch altijd heel zenuwachtig als ik Björn vooraan zie rijden.
Maar ook Philippe Gilbert verdient een eervolle vermelding, die zich nog in de top 10 wist te nestelen.
Ik wil ook nog Greg Van Avermaet vermelden;. 22 jaar jong is die jongen, en rijdt z'n eerste WK bij de profs uit. Hij heeft ook een knappe wedstrijd gereden, en Björn in de finale nog naar voren geloodst.

Geen opmerkingen:

Free counter and web stats