zaterdag, december 17, 2005

De Grootste Belg



De grootste Belg.
Het is nu Pater Damiaan.
Maar, eigenlijk kan je niet één persoon tot de allergrootste belg benoemen .
Neem nu bv. Jacques Brel en Eddy Merckx, ik zou voor Eddy gaan maar mijn vader voor Jacques.
De reden daarvoor is dat mijn vader een obsessie heeft voor muziek en ik daarentegen voor wielrennen.
Wat ik maar wil zeggen is dat je dat niet kunt vergelijken. In feite zijn ze alletwee (en de andere ook) even grote Belgen waarvan je eigenlijk moeilijk ‘een grootste’ kunt uitkiezen.

Maar, Eddy Merckx. De laatste tijd ben ik ook veel bezig met vanalles over hem te lezen. Artikels uit de humo, een reportage van Betty Mellaerts over hem... Ook het filmpje, gemaakt door Mark Uytterhoeven, heb ik met de grootste aandacht bekeken. (www.degrootstebelg.be) Heel spijtig vind ik het natuurlijk dat ik zijn glorieperiode niet heb kunnen meemaken. Maar ja, nu is er de glorieperiode van Tom Boonen. Wat er ook in het filmpje zat, was doping. Maar, daar ga ik niet op in.

Geen opmerkingen:

Free counter and web stats