zaterdag, december 17, 2005



Ik ga me een bibliotheek sportboeken aanleggen.

Onlangs las ik nog ‘De helse toch van een flandrien’ geschreven Eddy Planckaert (zo staat toch vermeld). Omdat ik het nog liggen had van vroeger. Eerst heb ik mij door een dik stuk over zijn faillissement moeten worstelen. Dan kwam ik eindelijk bij het stuk over de koers aan. Véél te kort! Op het einde stond er dan een overzicht van zijn wielercarrière, met al zijn successen (denk maar aan Rvv en Parijs-Roubaix) Maar, op het einde stond er ook:
In 1998 bekende Eddy in zijn carrière epo te hebben gebruikt en geëxpirementeerd te hebben met cellen van schapenbloed.

Voila...
Het boek is zeker géén aanrader.
Korte samenvatting: 4/8= faillissement, 1/8= koers en 3/8= Moeder Gusta.

Nu maar wachten op boeken van Michel Wuyts en Karl Vannieuwkerke!

Geen opmerkingen:

Free counter and web stats