dinsdag, februari 27, 2007

Fandag Bjorn Leukemans

Dit berichtje komt een beetje laat... Ik was er aan begonnen maar het was niet afgeraakt (drukke vakantie gehad)... Hier komt het alsnog!:

Vrijdag 16 februari was ik opnieuw op de baan. Een baan die ik graag afleg (niet dat ik ze zelf moet afleggen, ik zit naast m'n papa in de auto, maar dat terzijde), want ze leidt me naar Wommelgem. Vrijdag vond daar de fandag van Björn Leukemans plaats. De tweede 'editie' al, maar de eerste die ik bijwoonde. Vorig jaar had ik moeten passen.


De avond startte om 19 uur, maar ik kwam pas iets later aan. Van Halle naar Wommelgem is namelijk een heel eindje...
Gelukkig had ik op dat moment nog niet veel gemist. Ik zag dat Björn er al was, dat verraste me wel, omdat hij had gezegd dat hij nog niet zeker was dat hij ging komen omwille van z'n schouder enzo... 'k Vind het toch sympathiek van hem dat hij zich een tijdje laten zien heeft.

Ik moest deze avond fotograaf spelen. Ik had tot tweemaal toe moeten verzekeren dat ik m'n fototoestel zou meebrengen. Ik heb dan ook heel wat kiekjes geschoten. Er waren zelfs enkele supporters die me spontaan 'de pers' noemden.

Yves blikte terug naar 2006 (dan vooral op vlak van de Fanclub) en vooruit naar 2007. De meeste zaken blijven behouden, zoals een quiz (nu wordt het wel een algemene quiz en geen sportquiz meer), een bbq, uitstappen naar Brabantse Pijl... (al is dat nu met Björn z'n situatie wel onder voorbehoud), jaarmarkt enz. Er zijn ook nieuwe dingen, zoals een koers in Wommelgem die door de fanclub zal georganiseerd worden.

En dan was het tijd voor een interview met Björn. Hij moest van z'n vertrouwde plekje ergens achterin naar voor komen. Karel Lemmens verwoordde het mooi, nu moet Björn iets doen wat hij nog minder graag doet dan een berg van eerste categorie beklimmen...

Na het interview keerde Björn terug naar achteren. 'Onderweg' moest hij langs mij passeren en hij zei me: "Straks moet je eens meekomen met mij, ik heb iets voor je...". Nu had hij me toch wel heel nieuwgierig gemaakt!

Het was voor de rest nog een hele leuke avond, veel babbelen met mensen die me nauw aan het hart liggen, maar die ik niet zo heel vaak kan spreken.

Ik zag dan na een tijdje dat Björn z'n jas aandeed en aanstalten maakte om te vertrekken. Hij kwam m'n richting uit en zei: 'Kom je nu mee, en waar is Maarten?' Maarten en ik volgden ons 'idool' in z'n voetsporen naar z'n auto. Hij haalde er 2 zakken uit. Een zak voor Maarten met een heleboel gerief van Björn van vorig seizoen, waar Maarten mee kon gaan rijden. En een zak voor mij met daarin een nieuwe trui van Predictor. Maarten en ik waren overweldigd.
Maarten verdient dat zeker en vast, hij is zowat de stichter van de fanclub en hij heeft de rechten over het begrip 'Zorro'. Hij gaat ook vaak fietsen op z'n Ridley en kan dat gerief zeker gebruiken (ik heb zelfs gehoord dat hij er 5 km/u sneller mee rijdt...) Maar ik rijd niet eens met de fiets...! Björn reed weg en wij keerden terug naar de Trol. We wisten niet goed wat zeggen. Paul stond buiten en zag ons afkomen met onze zakjes. Hij babbelde nog wat met ons en wist me opnieuw te doen blozen. "Als jij niet in de journalistiek geraakt, dan weet ik het ook niet. Ik heb deze week nog eens je blog gelezen, en hoe jij schrijft...! Jij moet daarvoor niet meer gaan studeren! Björn heeft het ook nog gezegd, hoe die schrijft, das niet normaal...' Ik denk dat een beetje overdrijving hier wel aanwezig was.

Eenmaal opnieuw binnen sprak ik eerst nog wat met Gerrit. Het is denk ik hij wel die Björn een beetje de hint gegeven heeft om Maarten en mij eens iets cadeau te doen. Toch relativeerde hij dat : " Joma... Gij krijgt ne nieuwe trui, da's toch wel straf ze, en hij zei dinsdag nog dat hij geen truien van Predictor weggaf..." enzovoort.

De avond ging nog een tijdje door, met drinken en praten. En ook de nodige foute muziek :-)


Het was dan toch tijd om van iedereen afscheid te nemen. Ik zag ook Leentje nog eens, en na Boudewijn was het nu haar beurt om eens met haar voet in de plaaster te liggen. Ook zij deed nog een duit in het zakje. 'Amaai wa hebde gij gekregen? Nen nieuwe trui?! Ja gij ligt in de bovenste schuif ze!'

Ik weet eigenlijk niet of ik dit allemaal zo in detail moet vertellen (cadeautjes van Björn enzovoort) maar deze blog is toch een beetje mijn wielerdagboek... en ik ben er zo ongelooflijk blij mee!

Morgen ploegvoorstelling! Jeeeej

Geen opmerkingen:

Free counter and web stats