zaterdag, maart 03, 2007

Jaaroverzicht (slot)

Op het nippertje...


1 oktober: De laatste rit van de Franco Belge. Ik maakte de start mee in Cuesmes (het werd u waarschijnlijk al duidelijk dat ik dit jaar zowat heel België heb gezien). Die vond plaats op een groot plein, waar alle bussen hadden plaatsgevat. De dag voordien had Kevin een voortreffelijke rit afgerond, en ik heb dan ook een praatje met hem gemaakt. Nog steeds wat verlegen, dat is er nog niet helemaal uit...
Ik wou graag nog een doortocht zien, maar het was overal afgesloten en dat was zelfs met de GPS moeilijk te omzeilen. We zijn dan meteen naar de aankomst gegaan voor de 5 plaatselijke ronden.
Het beeld van de dag: Olivier Kaisen die terug naar de bus moest rijden. Hij moest daarvoor nog een eindje fietsen over een drukke steenweg. Zo kwam het dat hij nog een hele tijd voor het rood licht moest blijven staan wachten. Ook nog even vermelden, in Zurich reed Björn vandaag een dijk van een wedstrijd!

8 oktober: Koers in Oetingen. Ook wel de sluitingsprijs voor de beloftes en elites z/c. Ik wou wel eens even een kijkje gaan nemen om te zien wat het was. Er waren niet echt veel mensen die ik kende... Toch zou m'n dag nog mooi gekleurd worden!
Ik leerde er namelijk de familie en entourage van Kevin Grieten kennen. Dat kwam zo: ik liep steeds wat heen en weer op het parcours om foto's te maken. (Ik had net m'n nieuw fototoestel, en moest dat eens grondig uittesten) Opeens roepen er mensen naar me, of ik geen foto van hen wil maken. Ik dacht eerst dat het een grapje was, maar ze meenden het. Dus ik nam snel een foto. Ze begonnen nog meer te babbelen, of ik de foto wou opsturen enzovoort, ze gaven me hun adres. Nadien vroegen ze voor wie ik kwam supporteren. Ik moest eerlijk toegeven dat ik niet echt speciaal voor iemand kwam aangezien ik niet veel renners kende. Ik kwam te weten dat zij familie/vrienden van Kevin Grieten, een jonge (24 jaar) talentvolle renner, waren. Die Kevin was nog maar aan z'n eerste jaar bezig, want hij had vroeger altijd al gevoetbald, tot hij een ernstige blessure kreeg.
Tot op de dag van vandaag ben ik blijven contact houden met Kevin.

14: We zijn toegekomen aan de echte 'Putte Kappelen' van mijn koersen. Mijn prachtig seizoen werd afgerond met het Streepkesfeest, het afscheid van Johan Verstrepen. De uitslag was ietwat voorspelbaar, maar dat deed er nu eigenlijk helemaal niet toe! Het was een en al amusement, en dat is natuurlijk super plezant! Renners die even stoppen om een pintje te gaan halen en daarmee dan rondrijden, het lage tempo...
En Kevin Neirynck, die stak z'n tong naar me uit tijdens de koers ;-)


Zo, dit waren mijn koersen van 2006. Het seizoen 2007 is ondertussen opnieuw begonnen. Ik kan niet genoeg benadrukken hoe een mooi jaar ik beleefd heb. Ik heb zoveel leuke mensen leren kennen, en op zo'n korte tijd al zoveel kansen gekregen en dingen mogen doen. Al die complimenten, ik heb het soms moeilijk om te geloven dat al die mensen echt vinden dat ik zo goed schrijf, maar ze doen me stuk voor stuk zoveel plezier!
Neem nu bv. het feit dat wanneer Karel Lemmens eens niet een verslagje kan schrijven voor Björn z'n site, hij me meteen een smsje stuurt of me belt om te vragen of ik die taak op mij wil nemen. Zo een ervaren journalist die dat dan aan mij vraagt... das wel leuk ;-)! En ook dat ik nu al bijna deel uitmaak van het bestuur van Fanclub Leukemans...
Oh, het is toch allemaal zo fijn, ik hoop dat dit jaar even leuk wordt!

Geen opmerkingen:

Free counter and web stats