woensdag, maart 07, 2007

Openingsweekend

Aanvankelijk zou ik heel dit weekend de koers op de voet hebben gevolgd. Maar toen bleek dat Björn niet zou rijden, ging ik het op Kuurne- Brussel- Kuurne houden. (M'n papa vraagt alleen vrij aan 'zijn baas' (= m'n mama) als Björn rijdt). Toch besliste ik zaterdag om ook Kuurne vanuit m'n luie zetel te bekijken.

De Omloop was spannend tot op het laatste moment. Ik had niet gedacht dat Nuyens en co. nog tot bij die hardrijders ( O'grady en Flecha) zouden geraken.

Predictor heeft zich ook mooi in de kijker gereden. Eerst met Vansummeren en nadien ook met Beire Roesems in een glansrol.

Zondag vond ik eerlijk gezegd al iets minder mooi. Al moet ik met twee woorden spreken. De koers was mooi om zien, de jonge Preben Van Hecke die zijn talent rijkelijk toont, klasse! En die opschudding met Eeckhout en het al dan niet aanklampen aan de auto. Het enige jammere was, dat Preben Van Hecke en Pronk zo lang op kop rijden, dat Preben zich geeft tot de laatste meter (allebei, maar Preben was op het laatste toch duidelijk de sterkste), en dan worden ze bijgehaald door de hongerige Quick.Step hyena's. Twee kilometer voor het einde! En dan komt er die sprint die Steegmans aantrekt voor Boonen en waarbij Gert al ver voor de streep z'n handen opsteekt en Boonen wint. Ik vind het altijd jammer als zo'n mooie koers in de massasprint moet beslist worden. Alsof het een ritje is in een of andere voorbereidende rittenkoers...
Maar ja... niks aan te doen! We kunnen ons optrekken aan de jonge Belgische talenten (Nikolas Maes, Preben Van Hecke enzovoort enzovoort)

Op naar de volgende koers!

Geen opmerkingen:

Free counter and web stats