zondag, maart 04, 2007

Ploegvoorstelling Predictor- Lotto


Hier volgt het verslagje van de ploegvoorstelling van Predictor- Lotto van afgelopen woensdag. Ik moet opletten wat ik hier schrijf, aangezien er nog grote namen meelezen...

We vertrokken hier in Oetingen rond 18u richting Sint-Niklaas. Een goed uurtje later waren we ter plekke, met name in het Hotel Serwir. Het was allemaal zo professioneel, je moest inchecken aan een tafeltje, waar ze controleerden of je op de gastenlijst stond. Ik was uitgenodigd via Marc Coucke (die me dat beloofd had bij Halle- Ingooigem) en Filip Demyttenaere (die zelfs nog hier in m'n gastenboek heeft geschreven om me uit te nodigen). Toch stond ik onder 'website', bij de mensen van het Predictor- forum. (De 10 beste posters waren namelijk ook uitgenodigd) Plotseling schrok ik, Gerda kwam me begroeten en samen met haar ging ik verder.

Iedereen die de grote zaal betreedde, kreeg een Lottoformulier en een Predictorkrasbiljet. Ik zag Katrien ook binnenkomen, die voegde zich bij Gerda, m'n papa en mij. We krasten allemaal het bovenste laagje van ons biljet weg, om te zien of we al dan niet zwanger waren. Gerda, papa en ik testten allemaal negatief, maar Katrien had prijs! Zij kon dan later haar mand ophalen. We bleven wat babbelen en drinken, tot het ons toch beter leek om wat meer naar voren op te schuiven. We wouden namelijk een mooie plaats hebben om plaatjes te schieten. En het lukte ons, we zaten op de eerste rij (wat eigenlijk overeenkwam met de 5de rij, aangezien de eerste 4 rijen voorbehouden waren...) Ook Josken voegde zich bij het forumgroepje. Onze 'baas' is toch zo een beetje Christoph, de webmaster van de Predicor-site. We hebben ons dan ook eens voorgesteld aan hem. Al lachend vertelde hij ons dat we zijn 'worst nightmare' zijn.

Op de uitnodiging die ik in de bus had ontvangen stond er dat de voorstelling om halfacht stipt begon. Natuurlijk werd dat wat verschoven. De renners kwamen in een lange rij aan en namen plaats op het podium. Je had 3 (of 2?) rijen met renners. Je kon iedereen toch nog goed zien. Toch was er eentje die erin was geslaagd om zich nog achter die rijen neer te zetten, verscholen achter de andere renners. Je mag nu drie keer raden wie het was, juist onze Björn Leukemans ;-) Achja, ik neem het hem niet kwalijk.
Leen Demaré en Philippe Maertens waren het presentatieduo voor de avond. Ze lieten de renners in kleine groepjes naar voren komen. Zo had je de jonge, beloftevolle garde (met Dockx en co.), de ietwat oudere garde (met Leukemans en co.), de buitenlanders (met o.a. een voor zichzelf applaudisserende Cioni) en de kopmannen; Evans, McEwen en Hoste. Er ontbrak één naam, Chris Horner, die blijkbaar ziek was. Wat ik wel grappig vind, is dat ze hem op de ploegfoto gephotoshopt hebben.
Persoonlijk vind ik het goed dat ze voor een duo à la Maertens-Demaré hebben gekozen. Je kwam te weten wat je wou te weten komen, met daarbij nog een ludiek accent. Anders kan het vaak nogal droog overkomen.
Op deze manier kregen we weet van de adoratie van Philippe Maertens voor Bert Roesems e.d.
Ik deed zo m'n best om foto's te trekken. Nu heb ik zo'n goed, nieuw toestel, dan schiet de lens te kort. Aangezien ik maar een 18mm-55mm lens heb, waren het 'lange-afstandsfoto's'. En als je dan Katrien naast je ziet met haar kanon-lens... ;-)
Na de voorstelling van de renners, werd er nog wat aandacht besteed aan de sponsors met zelfs een solo-act van de verdeler van Errea. De renners waren ondertussen al van de scene verdwenen, en stiekem hoopte ik dat het bijna gedaan was. Dat was ijdele hoop... Er kwam een imitator die ons een heleboel liedjes voorschotelde. Dat was misschien wel leuk voor even, maar er kwam geen einde aan. Ook Gerda naast me begon zich stilaan te ergeren :-). Het werd afgesloten met de meter van Predictor, Laura Lynn. Dat was wel nog leuk, al was het wel nogal duidelijk dat ze playbackte ;-). Ook PR-man Filip Demyttenaere genoot er zichtbaar van en bewees dat er heel wat ritme in z'n lichaam zit...

We mochten dan onze plaats verlaten en het walking diner werd opgesteld. Eerlijk gezegd interesseerde me dat op dat moment niet echt. We gingen even dag zeggen bij Gerda en Bart Dockx en nadien stondje we nog een tijdje met het forumgroepje te babbelen. Stiekem keek in de zaal rond. In de hoop een glimp van Björn Leukemans op te vangen, maar ik zag hem nergens. Ik dacht een beetje teleurgesteld : die houdt daar niet zo van, die is al naar huis...
Na een tijdje besloten Katrien en ik om toch eens een toertje door de zaal te maken. Ik kwam m'n papa nog tegen en die zei dat hij Björn nog had gezien, en hem had gezegd dat ik op zoek naar 'm was. Ik was blij, want Björn was dus nog 'in the house'.
We liepen wat verder, naar het zaaltje dichter bij de uitgang. Daar zag ik Björn staan, bij o.a. Wim Vanhuffel. Ik zwaaide vanop een afstandje naar hem. Hij kwam wat uit z'n groepje staan en ik stapte op 'm af. Ik ga hier nu niet alles in detail beschrijven natuurlijk ;-) Ik kan wel zeggen dat ik een heel leuk gesprek heb gehad met hem. Ik zei dat m'n foto's niet super waren omdat m'n lens niet ver genoeg ging. Hij zei: 'Jah... dan zulde een nieuwe en grotere lens moeten kopen eh'. Deskundig advies ;-) Hij vroeg me hoe het nu net kwam dat ik was uitgenodigd en hij vertelde dat Filip Demyttenaere hem een bericht had gestuurd om te vragen of hij een Céline kende...
Wie m'n blog al een tijdje (zo een jaar terug) volgt, weet dat ik heel verlegen ben, vooral tegen Björn. Maar ik denk dat het nu toch al heel goed begint te gaan... :-)
Na het gesprek met Björn kwam ik ook nog Marc Coucke tegen. Ik bedankte hem voor de uitnodiging.
Ik vertelde ook dat Katrien positief had gekrast. En hij bewees meteen dat hij ook goed op de hoogte is van wat er zich allemaal op het forum afspeelt: "Ah, ben jij dan Kikie?". Hij is persoonlijk met ons de mand gaan halen. Ik nam hem ook nog mee naar de andere forumleden, en we maakten samen nog een leuk praatje.
Er werd ook een foto gemaakt van de forumleden met in het midden de bewuste mand. Ik zie zelfs dat die nu op de site van Predictor te vinden is, dat hoefde nu ook weer niet voor mij ... :-p
Ik nam afscheid van iedereen die wegging, en toen was het voor mij tijd om eens een hapje te eten. Het was bijna 12 uur en ik had van de hele avond niks gegeten! Gelukkig was het walking diner nog open!
Nadien was het tijd om ons richting uitgang te begeven. Ondertussen kwam ik Filip Demyttenaere ook nog eens tegen. Ook hem bedankte ik nogmaals voor de uitnodiging. Hij zei me dat het goed om weten was voor in de toekomst, dus da's positief, niet? We babbelden nog wat over de ploeg, die in de breedte toch heel sterk is.
Hij vertelde op z'n beurt ook dat hij Björn had gevraagd of hij een Céline kende, en of het waar is of niet, dat weet ik niet, maar volgens hem had Björn niet anders dan lof over voor mij...

Ik zat om 1u in m'n bedje en om 6u30 moest ik er opnieuw uit. Maar ik zit in een roes van geluk, laat die koersen maar komen!

Geen opmerkingen:

Free counter and web stats