dinsdag, juni 05, 2007

Ronde van Belgie dag 1 rit 4

Ik had met Boudewijn afgesproken op de grote baan in Ninove, voor het eerste stoppunt. Daar moest ik zien te geraken om dan in te pikken bij hen. Ik dacht aanvankelijk er met de bus naartoe te gaan, maar dan heeft papa me tussen het werk door toch gebracht. Ik had nog wat tijd over en ik bedacht om wat mattentaarten te gaan kopen. Jennifer had al verteld dat ze dat heel graag at. De Espace kwam aangereden en ik voegde me bij het gezelschap. Deze maand staat er ook een artikel over Björn in de Cyclosprint, ik had het meegebracht (+ 2 kopies) en dat werd goed gesmaakt.
We hebben een heleboel stops gemaakt om de renners te zien voorbijflitsen. Dat is altijd leuk als je met Boudewijn meerijdt natuurlijk.
We zaten in de auto, op weg naar de aankomst in Aywaille ... en de radio stond aan. Er werd een valpartij gemeld. Ze gingen de rugnummers van de slachtoffers af. '... nummer 18...' Het werd plotseling stil in de auto. Dat was het rugnummer van Björn! Er werd wat gevloekt en gespannen gewacht op meer nieuws. Dan dacht Polle dat het niet 18 maar 8 was, want dat Julienne anders al lang had gebeld (die zat thuis te kijken) Zijn woorden waren nog niet koud of zijn gsm ging al. Het was jammer genoeg Björn. Ik dacht, nee hé! Het gaat toch niet wéér waar zijn! Het is echt niet eerlijk, ocharme toch ! Er kwam meer nieuws en bleek dat de schade al bij al beperkt bleef. Niet opnieuw de bewuste schouder/ het bewuste sleutelbeen, maar nu was z'n pols wat geraakt. Maar hij maakte toch opnieuw aansluiting met het peloton. Er kon weer rustig ademgehaald worden. We reden dus naar de aankomst. Daar volgden we het hele gebeuren op het grote scherm en zagen de jonge Nederlander Gesink voor onze neus winnen. Er kwamen in stukjes en brokjes nog renners toe, maar geen Björn, de helft van het peloton moest trouwens nog finishen. Na een hele tijd kwam er een grote groep aangefietst. Björn kwam lachend over de streep, en dat stelde ons wel gerust, met het oog op zijn pols. Na nog even aan de bus te hebben gestaan (waar bleek dat het toch wel goed ging met Björn z'n pols, als je zag dat hij vlijtig kon toeteren) keerden we terug richting Wommelgem. Daar kregen we (Boudewijn, Jennifer en ik) heerlijke lasagne voorgeschoteld door Leentje. We babbelden nog een hele tijd aan tafel, het was heel gezellig en ook wel grappig. Engels en Nederlands (Antwerps) door elkaar. En ik die dan vaak vertaler moet spelen. Maar het levert vaak grappige momenten op. En we leren Jennifer dan ook wat Nederlands hé! Gelukkig was er ook nog het handige woordenboekje van Leentje!
Ik heb die avond gemerkt dat het ten huize Leukemans wel de zoete inval is. Maar dat is gezellig. We keken ook nog naar de koers van de dag op tape en nadien gingen we slapen. Ik sliep als een roos in Ben z'n oud bed. Dromend van de volgende dag...


Ohja! Maarten die is en blijft toch supergrappig hoor. Het liedje van de dag was toch wel 'You don't know' van Milow. Maarten is er helemaal gek van, vooral de remix versie dan... Baby Baby Baby... You don't know!

(Foto's volgen later)

Geen opmerkingen:

Free counter and web stats