zondag, januari 06, 2008

Jaaroverzicht 2007 (t.e.m. mei)

Het nieuwe jaar is alweer begonnen, tijd voor een jaaroverzichtje dacht ik zo. Aangezien dat van vorig jaar nogal lang uitgevallen was (6 delen geloof ik) ga ik het nu heel wat korter houden :) Het jaaroverzicht van de koersen die ik live heb gevolgd (en andere koersgerelateerde dingen) :

Januari

Woensdag 3 jan: cross Sint-Niklaas


De renners van Predictor-Lotto reden een cross mee voor het goede doel. Björn in de modder zien ploeteren, dat kon ik niet missen. Het was een leuke ervaring en vooral grappig om zien. Het was ook de eerste keer dat ik echt een gesprek had met Jennifer. Een heel fijne dag, nog eens bedankt aan Jean-Pierre voor de attentie :)!

Februari

Donderdag 15 feb: ploegvoorstelling Bio Agrico

Hier in de buurt was er de ploegvoorstelling van Bio Agrico. De ploeg waar Kevin Grieten bij rijdt, de renner die ik had leren kennen op de koers in Oetingen in 2006. Ik moest toch eens een kijkje gaan nemen ;-)

Vrijdag 16 feb: fandag Leukemans

De fandag van fanclub Leukemans, een avondje onder Björn Leukemans supporters. Een hele gezellige avond, waar ik nog wat kon bijpraten met mensen die ik anders niet zo heel vaak zie. En Björn was er zelf ook, zij het met zijn schouder in zo'n 'houder'.
Wat me ook bijblijft van deze avond, is het mo
oie cadeau dat Maarten en ik die avond kregen van Björn, nog eens bedankt daarvoor :)!


Woensdag 28 feb: Ploegvoorstelling Predictor-Lotto

Die woensdag in februari was ook een hele fijne avond, en ik moet de mensen die ervoor gezorgd hebben dat ik die ploegvoorstelling kon bijwonen, nogmaals bedanken!
In het hotel Sewir in S
int-Niklaas werden de renners van Predictor-Lotto officieel voorgesteld. Er waren ook nog heel wat forumleden aanwezig van het Predictor-Lotto forum. Zo heb ik me nog goed geamuseerd met Katrien (die positief had getest!), Gerda...
Nadat de renners waren voorgesteld konden we ook nog een praatje maken :)
Dit was echt e
en leuke avond!

Maart

Woensdag 28 maart: Dwars door Vlaanderen


Ik heb er lang op moeten wachten, maar dit was de eerste koers van het seizoen die ik live heb gevolgd. En ik kan zeggen dat ik er erg naar uitkeek! Het was meteen al wat hectisch, de plannen om me bij Boudewijn te voegen mislukten telkens, en we hadden afgesproken aan de aankomst, maar dan vond ik de bus niet! Wel een mooie koers gezien, waar Björn 13de finishte.

April

Zondag 1 apr
il : Brabantse Pijl

Deze dag lukte het wel om de koers vanuit een ereplaats te volgen, namelijk in de auto van Boudewijn, naast Jennifer. Mijn Engels werd goed getraind, en ik mocht meermaals tolk spelen. Na enkele tussenstoppen, posteerden we ons op het plaatselijk parcours
in Alsemberg om er de plaatselijke ronden te bekijken. De Brabantse Pijl wordt zowat gereden in mijn biotoop, op een 7tal kilometers van waar ik woon, dus dat is altijd fijn.
Het was heel spannend, want diep in de finale deed Björn een gooi naar
de zege. Wij stonden bij de speakers iets na de aankomst en waren zo zenuwachtig als wat. Zou het hem lukken? Zou hij winnen? ... Hij had een voorsprong van 8 seconden en die bleef stabiel, ook de reporter die door de luidspreker weergalmde, zag het nog zitten. En alles vertaalde ik in Engels. Het lukte Björn niet, ze haalden hem nog in, op het nippertje zowaar. Maar dat neemt niet wweg dat hij een dijk van een wedstrijd reed. En wat me ook bijblijft van die dag, is dat we op weg naar huis Björn voorbijreden, die nog heel de weg naar zijn huis (dat toch wat verder ligt van Alsemberg dan ons huis) ging fietsen. Respect, ZORRO RULES
Deze dag mag ook herinnerd worden als de dag waarop Jennifer het woord 'mattentaart' leerde :)!

6(?) april : rit 3daagse van De Panne met aankomst in Zottegem

Ik was in Zottegem en die dag zou de koers er aankomen, genoeg reden om naar de plaatselijke ronden en aankomst te gaan kijken, vindt u ook niet? De Italiaan Paolini won.

8 April: Ronde van Vlaanderen


Tom Boonen kon deze wedstrijd niet verliezen, als je de kranten op voorhand las. Quick-Step had bij voorbaat al gewonnen. Dat zouden we nog eens zien...
Aanvankelijk zat de auto van
Boudewijn vol, maar er kwam toch nog een plaatsje vrij. Ik was dan ook in de wolken toen Boudewijn me vroeg of ik wou meerijden . Ervaring leerde me al dat er geen leukere manier is om de koers te volgen (en Engels bij te leren) dan zo.
De dag begon met een hele sprint over heel het parcours om op tijd aan de auto van Boudewijn te raken. (We stonden met onze auto verder geposteerd van Boudewijn dan we dachten en de tijd drong). Maar het lukte en we waren vertrokken. De Ronde is een heel hectische koers, en toch zagen we heel veel doortochten, je houdt het je niet voor mogelijk, maar dankzij de ervaring van meneer Leukemans, die al 17 jaar de koers volgt, lukt dat.
Björn reed heel sterk (hoorden we via de radio) en stond er ook in de finale nog. De aankomststreep zelf heb ik nooit gezien, maar we stonden wel aan de bussen. Ik wist niet eens wie er gewonnen had, tot ik mensen van Lampre in elkaars armen zag vallen, wist ik dat Ballan gewonnen had. Toen ik achteraf d
e beelden zag, was ik wel verbaasd, aangezien het er heel lang naar uitzag dat Leif Hoste zou winnen.
Voor mij persoonlijk was dit een superleuke, ietwat zenuwachtige dag!


15 april: Parijs-Roubaix

Ik denk persoonlijk dat dit een dag was die zorgde voor naambekendheid van Björn bij de totale wielerleek. Dat kon ik merken aan de reacties achteraf. "Hé dat is toch diene waar gij voor supportert hé, ik heb het gehoord op het nieuws! Ik dacht dat dat maar een kleine renner was, maar hij was vierde in Parijs Rouba
ix, amaai!" Zo van die dingen. Voor de derde zondag op rij mocht ik plaatsnemen in de auto van Boudewijn. En nu kon ook mijn papa mee. Ik denk dat het een van de warmste (wieler)dagen van het jaar was, het was echt warm weer.
Björn snoerde op deze dag de criticasters de mond, met een prachtige vierde plaats in zijn eerste Parijs-Roubaix (waar hij normaal niet eens zou starten, hij was invaller nota bene) . Hij was kwaad omdat hij vooraf nergens vermeld werd, en liet dat zien met de benen. Ik herinner nog goed een klein straatje in de buurt van Roubaix waar we aan het wachten waren op de doortocht. Eddy had een kleine radio en we volgden het koersverloop. Björn zat in de kopgroep en maakte nog heel veel kans. De spanning was te snijden en de zenuwen liepen hoog op. Ik geloof dat bijna niemand iets zei op dat moment, zo gespannen waren we.
Bij het jaaroverzicht op Sporza wordt Björn meermaals genoemd en vertoond bij Parijs-Roubaix (niet dat ze anders kunnen, je kon er niet overkijken hé) en dat doet me toch veel plezier!

Mei

27 mei : BBQ Leukemans

De tweede editie van de BBQ al. Een dagje aan de kassa zitten, bijpraten met mensen... . Het is altijd ongelooflijk gezellig! Alleen al voor de overheerlijke pannenkoeken zou je gaan!

Geen opmerkingen:

Free counter and web stats