zondag, december 14, 2008

Iljo Keisse en doping?


Iljo op de zesdaagse van Hasselt. Foto: Céline Verstraete.


Ik was deze week toch ietwat geschrokken toen de naam Iljo Keisse en doping in één zin gebruikt werden. Ik volg Iljo niet meer zo op de voet, maar natuurlijk weet je wel dat die jongen het goed doet. Je hoeft het baanwielrennen daarvoor niet eens echt te volgen. Vroeger volgde ik het wel meer, zo ging ik in 2006 ook naar de eerste editie van de zesdaagse in Hasselt. En ik had het wel voor Iljo. Maar, wie heeft het nu niet voor de sympathieke jonge Gentenaar?

Iljo Keisse, amper 25 jaar, voorbeeld voor de jeugd. Dat kan toch niet dat zijn carrière nu over zou zijn? Op Sporza staat er te lezen:
"Iljo zei dat dit misschien wel het einde is. Hij krijgt sowieso een stempel voor de rest van zijn leven. Een klein beetje doping of veel maakt niet uit."

Dit wordt ongetwijfeld vervolgd. Ik hoop gewoon dat het rechtvaardig uitdraait, wat dat ook mag betekenen. Na afscheid van Matthew Gilmore zou Iljo de kans moeten gekregen hebben om met alles wat hij van die eerste had geleerd, zijn eigen glorievolle carrière uit te bouwen. Maar zal hij daarvoor nog de kans krijgen?

Geen opmerkingen:

Free counter and web stats