zaterdag, april 07, 2007

3daagse van de Panne

Ik kom laat met mijn posts, ik weet het. Het is vakantie, maar ik heb het druk druk!! :) Ik ga hier niet heel m'n weekoverzicht neerpennen, aangezien dat niet allemaal met wielrennen te maken heeft. Ik kan jullie wel wat meer vertellen over dinsdag...

De eerste rit van de 3daagse van de Panne kwam aan in Zottegem (met daar dan nog enkele plaatselijke ronden). Mijn oma woont in Zottegem, en zo kon ik een bezoekje aan haar combineren met de koers.

Ik dacht daar Kevin Neirynck nog eens aan te treffen (het is nu al van het Streepkesfeest geleden dat ik hem nog gezien heb) Hij was vermeld op een startlijst die ik had gevonden maar blijkbaar klopte dat niet helemaal. Ik zocht hem, maar vond hem niet. En op z'n site las ik dan nadien dat hij daar niet gereden heeft.

Het was schipperen tussen op tv kijken en live kijken. Tot het laatste moment wachtte ik om naar buiten te gaan, en toen de laatste wagen voorbij was, ging ik opnieuw naar binnen.

Predictor- Lotto reed zich in de kijker (kwestie van toch nog een beetje subjectief te blijven) met vooral Bert Roesems.
En ook Jan Kuyckx!(die nu onderdak heeft bij Landbouwkrediet) Zo mooi om die jongen bezig te zien, alles geven, tot op het laatste moment. Respect!

Voor de finale ben ik wel afgezakt naar de aankomst. Maar aangezien je daar toch niet veel kon zien door het opgehoopte publiek, zijn we maar ergens in een cafeetje naast de aankomstlijn gaan kijken.

In de finale verdween Jan Kuyckx jammer genoeg van het toneel. Je had dan het groepje met Beire Roesems en co. Alessandro Ballan viel aan, en die man mag je geen kloofje laten slaan, of de vogel is definitief gaan vliegen. De achtervolgende jongens keken elkaar aan tot Bert Roesems de achtervolging inzette. En Luca Paolini speelde daar handig op in en gebruikte de lange uit Halle als springplank. Mede door Beire dus (en met dank aan z'n snelle benen natuurlijk ook) won de Italiaan Paolini.
Het was wel een raar beeld, we keken op tv en we zagen ze naast ons voorbijkomen.

Nadien ben ik nog afgezakt naar de bussen (die van PDL eerst). Heb nog wat plaatjes kunnen schieten :) Ook Dries Devenyns stond daar (even gestopt op training). Was blij die toch opnieuw op z'n fiets te zien, die jongen heeft ook al pech gekend dit jaar zeg! Ik ging ook nog naar de bus van Landbouwkrediet, het was toen dat ik van plan was Kevin Neirynck te zoeken, die ik niet vond.

Zo heb ik opnieuw een koersdagje kunnen meepikken! En mijn dorpsgenoot Roesems werd uiteindelijk knap derde in de 3daagse!

Geen opmerkingen:

Free counter and web stats