maandag, september 11, 2006

Teleurgesteld bericht

De selectie van het komende WK in Salzburg is bekend. . Ik kon een gevoel van teleurgesteldheid toch moeilijk onderdrukken.

Tom Boonen
Kevin Hulsmans
Serge Baguet
Nick Nuyens
Leif Hoste
Stijn Devolder
Jurgen Van Goolen
Philippe Gilbert
Johan Vansummeren

Laat ons zeggen dat Boonen duidelijk z'n zin heeft gekregen. 7 namen die hij wou, dan sprak hij nog over Aerts, maar die zou dan sowieso niet deelnemen, omdat het vat af is. En Cretskens is de enige die hij niet meegekregen heeft.
Vandaag zit 'De Wielergazet' in de brievenbus. Grote foto van Jurgen Van Goolen. "De verrassing". Ik had hem ook in m'n selectie gezet, hij verdient het wel, zo'n verrassing vind ik het eerlijk gezegd niet... Wie ik dan eerder een 'verrassing' vind, is Kevin Hulsmans. Al moet ik dan wel met twee woorden spreken. Het was te verwachten omdat het de beste vriend is van Tom Boonen, dat wel. Maar ze spreken altijd over 'hij moet zich nog bewijzen, resultaten voorleggen'. Ik kan me niet herinneren dat Kevin Hulsmans dat echt gedaan heeft. Ohnee! Hoe kan ik dat vergeten! Hij won het criterium in Lommel, aan z'n achterdeur... excuses!
Werkers heb je natuurlijk wel nodig, maar ik had toch eerder aan andere mannen gedacht. Maar ja, wat doe je eraan hé?!

Volgens mij kan Philippe Gilbert echt wel wereldkampioen worden. Hij maakt dit jaar meer kans dan Boonen. Ik vind dus dat als Boonen mannetjes mag meevragen, Gilbert dat ook zou moeten mogen.
Jullie zullen wel weten dat ik heel teleurgesteld ben dat Björn Leukemans niet opgesteld is. Bye bye Salzburg! (Voor mij hé, ik zou anders naar Salzburg gegaan zijn...).
Doodjammer, het was een parcours voor Leukemans, maar ik was toch eens benieuwd naar de uitleg van Bomans. Hij zei: "Leukemans wou te vroeg opnieuw beginnen en geraakt niet meer top".
Die val heeft hem wel de das om gedaan. Maar wat ik dan nog het ergste vind, is dat Bomans niet eens met Björn is gaan praten, dat hij niet gevraagd heeft of hij nog top zou raken naar het WK toe.
Maar jah, wat is er aan te doen? Niks! Mijn woorden hier hebben geen nut, ik kan er gewoon even m'n frustratie mee kwijt.
Ik hoop dat het lukt om de ploeg op één lijn te krijgen...

De bovenstaande woorden moeten wel met een korreltje zout genomen worden, en zijn niet misschien allemaal even neutraal...

-----------------------------------------------

Ook voor de selectie van Nederland ben ik teleurgesteld. Er waren de vaste namen al, maar daar moesten er nog 3 bijkomen. Dat zijn dus Van Heeswijk en Jan Boven geworden. En dan nog eentje uit de reserves (Pieter Weening, Theo Eltink, Bram de Groot, Steven de Jongh en Servais Knaven). Ik had heel graag Piet Rooijakkers meegezien, die verdient het echt wel! Maar ja...


(Foto: Céline Verstraete)

Geen opmerkingen:

Free counter and web stats