vrijdag, september 01, 2006

Open brief aan de Bondscoach,



9 mannen opstellen die voldoen aan de eisen die je verwacht van een WK-ploeg, en die dan ook nog op één lijn krijgen, het is niet makkelijk. Om de zware last die op uw schouders rust wat te verlichten, ben ik zo vrij u mijn objectieve lijst door te geven. In De Standaard las ik vandaag de eerder subjectieve voorstellen van ene Tom Boonen. O.a. de bijna volledige QSI-ploeg aangevuld met u, beste Carlo Bomans. Ik denk toch niet dat dat opnieuw een wereldkampioen zal opleveren.

De Selectie van Céline, dé 9 namen.

Tom Boonen: Als uittredend wereldkampioen kunnen we hem niet thuislaten. Iedereen spreekt over een parcours dat te zwaar is voor Boonen. Laten we dat dan maar zien. Nu Boonen toch ietwat te kort komt als rassprinter, en nog allrounder wordt, zou het wel nog eens gunstig kunnen lopen op het WK voor Boonen. Maar een ploeg opbouwen rond Boonen, vol met knechten, nee, dat kunnen we ons niet permitteren.
+++

Philippe Gilbert
Nick Nuyens
Björn Leukemans
Stijn Devolder
Axel Merckx EDIT: gaat niet rijden, vervangen door Hoste
Sebastien Rosseler
Johan Vansummeren
Jurgen Van Goolen


(Reserves: Pieter Mertens, Preben Van Hecke, Jurgen Van de Walle...)


Ik denk wel dat niet iedereen van jullie het zal eens zijn met deze selectie. Ik heb er sommige jongens uitgelaten die ik er wel in wilde, maar je moet keuzes maken.
Voel jullie vrij en geef jullie opinie!

(Foto: Scanner van Céline, uit De Standaard van 1 september 2006)

1 opmerking:

Anoniem zei

Goed gezien Céline, dat grapje van Bomans, doe zo voort...

Free counter and web stats