woensdag, januari 03, 2007

Cross Sint-Niklaas


Gisteren heb ik me nog eens in het veld gewaagd. Niet om zelf te rijden natuurlijk, wel om Björn en andere Predictors aan te moedigen ;-).
Die mannen ploeterden namelijk een uurtje mee in het veld voor het goede doel. Met name het kinderdagverblijf 'Het Veer', waar ook de dochter van Tom Steels, Lobke, verblijft.
Ik had aan de bus van Predictor (ik moet leren om dat te zeggen, en niet meer Davitamon) afgesproken met een hoopje Leukemans-fans. Eerst iedereen een gelukkig nieuwjaar wensen natuurlijk, (met alle kussen vandien :-p) Samen gingen we een prachtige namiddag tegemoet.
Ik vind de truitjes van Davitamon... excuseer! Predictor- Lotto toch nog mooi. Er was veel rond te doen, maar ik vind het eigenlijk een heuse verbetering tegenover de vorige.
Eerst maakten de Predictors een testritje. Het was op sommige plaatsen zeer modderig en in de verte zagen we renners die 'slingerend' kwamen aanrijden. Ook bij Björn ging het niet meteen van een leien dakje.
Maar eigenlijk is dat heel normaal. Als je het niet gewoon bent van in het veld te rijden... het is toch een stiel apart.
Je ziet Sven Nys rijden en je denkt: waauw dat ziet er niet zo moeilijk uit, dat zou ik ook nog kunnen... Als je dat denkt, heb je het goed fout. De renners van Predictor hebben het gisteren aan de lijve ondervonden. Maar daarover straks meer.
Na het proefrondje werden hun crossfietsen nog eens stevig gereinigd en dan konden ze beginnen aan het echte werk.
Ze hadden maar 1 fiets voor de hele wedstrijd, ze konden dus niet wisselen zoals andere crossers dat wel kunnen. Je kan al raden dat die fiets snel onder de modder komt te zitten en je dus niet meer zo soepel rijdt. Je kan dan proberen te lopen, maar volgens Björn is lopen op die modder net als over ijs lopen, dus echt lekker gaat dat ook niet ;-).
Als je de renners die op de weg toch meer dan goed uit de voeten kunnen, zo ziet sukkelen in het veld, bekruipt je toch een gevoel van medelijden.
Björn komt op een gegeven moment slingerend maar toch moedig aanzetten. Hij rijdt bijna in het lint maar voor de rest gaat het oké. Wij moedigen hem luidkeels aan en hij zet moedig verder :-). Maar iets verder... BOENK ... Leukemans staat letterlijk voor paal. Maar hij was niet de enige die sukkelde, ze reden allemaal wel eens in het lint of tegen een paal of... in het water. Ocharme... Maar... ALLES voor het goede doel hé ;-)!!
Uiteindelijk zijn alle renners van Predictor gedubbeld, De Vocht hield nog het langst stand maar werd dan uiteindelijk in de laatste 300 m nog voorbij gesneld. Da's wel jammer natuurlijk.
Ik heb eerlijk gezegd het einde van de cross niet meer gezien. En heb via de luidsprekers gehoord dat Sven Nys op het hoogste schavotje plaats mocht nemen. Ik was nadat Björn was afgestapt namelijk nog naar de bus van Predictor gegaan.
De hele namiddag gaf de Gerrit mij orders om foto's te nemen. Ik voelde mij precies ne paparazzo ;-). Een Dag Allemaal-verhaal maken over Björn Leukemans, dat was de bedoeling hé Gerrit? :-)
Nadien ben 'k samen met Gerrit nog meegegaan met Björn naar z'n auto voor de kalender t.v.v. de Marc Herremans Foundation. Het is een hele mooie kalender, dus allemaal kopen zou ik zo zeggen! Voor slechts 15 euro! Je kan hem bestellen via www.bjornleukemans.be !! Ik denk dat januari dit jaar een lange maand gaat worden :-)!
Vervolgens afscheid genomen van Björn en Jennifer en nadien nog een tourtje gemaakt op het parcours. We wilden immers nog eens gaan kijken naar die veiling voor Lobke. Het straffe was dat die veiling plaatsvond op de receptie, waar alleen VIPS binnenmochten...
Langs het parcours staat zo'n kraampje waar er iets na de cross al foto's verkrijgbaar zijn van de cross zelf. Yves en Ann hadden een prachtige foto gekocht van Björn, in actie over de balkjes. Hij stond er heel professioneel op, je zag het verschil niet met een echte crosser!
We liepen dan nog wat verder, maar Jean- Pierre (nonkel van Björn) bleef nog wat aan het kraampje hangen. De rest zei: 'ja die is nog een nieuwjaarscadeau aan het kopen.' Ik had er geen erg in...
En iets later komt hij af met een zakje en geeft dat aan mij. "Ja, een cadeautje voor jou Céline!" Ik keek in de zak en daarin zat... zo'n mooie foto van Björn! Ik was ongelooflijk verrast en al even blij! Nogmaals heel erg bedankt, da's echt héél lief!! :-D
Toen we alles hadden gezien, zijn we maar teruggekeerd richting parking. Opeens kwam er een hevige regenvlaag opzetten. Gelukkig was daar Maarten de redder met z'n paraplu! Ik nam afscheid van iedereen die nog overbleef, en ik werd nog vergezeld naar de plaats waar m'n papa me kwam ophalen! Wat een luxe :-)!

Ik wil iedereen van de Leukemans- supporters bedanken voor de super gezellige namiddag! Dankzij Jennifer zal ik mijn Engels toch nog wat kunnen bijschaven! En Maarten, je wordt nog een professionele fotograaf, geloof me, ik lach niet met je :-p! Dit is zeker voor herhaling vatbaar, gehoord Björn?! ;-)

P.S.: Je kan nog een verslag lezen op www.bjornleukemans.be van de cross, lijkt misschien een beetje op dit verslag, want het is door mij geschreven.

Foto: Céline Verstraete

Meer foto's volgen zo snel mogelijk!

Geen opmerkingen:

Free counter and web stats