zondag, januari 28, 2007

Jaaroverzicht deel 4

Ondertussen zijn we in juni aanbeland. Ik begon steeds meer en meer contacten te krijgen, wat de koers nog leuker maakte...

4 juni: ook een van de mooiste dagen van het jaar. Niet echt een koersdag, ik kan het beter plaatsen onder 'randactiviteiten'. Het gaat over de barbecue van Fanclub Leukemans. Het was een dag boordevol nieuwe ontmoetingen. Veel mensen waar ik al van had gehoord maar nog nooit had kunnen ontmoeten, heb ik die dag voor het eerst gesproken. Zo ontmoette ik ook Alex Van Haecke. Ik heb die dag veel gebloosd en veel complimentjes gekregen. Ik heb zo'n warm gevoel aan die dag overgehouden, het zijn stuk voor stuk lieve mensen die Leukemans'en! Ik 'moest' ook op de foto met Björn(niet dat ik er iets op tegenhad hoor), die er die dag kon bijzijn, met z'n schouder en arm ingepakt.

21 juni: het is een tijdje stil geweest. Björn die out is, en ook examens. Maar als er een koers start in je stad, dan moet je daar wel bijzijn! Zo was ik na m'n examen op woensdag 21 juni te vinden bij de start van Halle Ingooigem. Ik herinner me die dag vooral als de dag waarop ik Marc Coucke ontmoet heb, een hele sympathieke man! Klaas Vantornout had ik ook moeten dag zeggen, maar dat heb ik niet gedurfd...

25 juni: Het BK in Antwerpen! Het was zo mooi geweest moest mijn poulain erbij geweest zijn, maar die lag nog in de lappenmand. Ik supporterde dan maar voor Kevin Neirynck (die zich die dag meermaals op kop van het peloton heeft geplaatst), Nick Nuyens, Gert Steegmans, Pieter Mertens, Jan Kuyckx...
Jammer van het rotweer, het was toch een heel leuk dagje. Ik ontmoette er Katrien voor het eerst en na de wedstrijd was er een leuke sfeer aan de bus van Davitamon, dankzij de Mertens-supporters.

28 juni: Koers in Oetingen! Eerst heb ik onze straat helemaal beklad met stoepkrijt. Allemaal aanmoedigen voor Kevin Neirynck. (Aanvankelijk ook voor Klaas Vantornout, maar aangezien die zich niet goed voelde en hij zei dat hij m'n straat niet zou halen, dan toch maar niet). Eerst had je een grote en lastige toer, en nadien werden er in het hartje van Oetingen enkele plaatselijke ronden gereden. Tot m'n grote vreugde maakte Kevin Neirynck deel uit van de beslissende kopgroep. Greg Van Avermaet won, Kevin Neirynck eindigde 5de. Beetje jammer, zeker omdat hij tevergeefs had geprobeerd om weg te raken. Maar hij reed een dijk van een wedstrijd en dus was ik fier op hem. Na de wedstrijd bleef ik nog wat rondhangen en passeerde Kevin opeens aan de overkant van de straat langs m'n neus. Ook al had hij gezegd dat ik hem eens moest dag zeggen, ik durfde niet...! Later zag ik op de site van Cycling Team Jong Vlaanderen dat ik ook op de foto van de juichende Greg Van Avermaet stond...

30 juni: vandaag zat er een hele leuke envelop in de brievenbus...

JULI

5 juli: Nu komen er enkele hele warme koersen aan. Op 5 juli heb ik samen met m'n papa een tourrit gevolgd. De eerste keer dat ik het circus van dichtbij meemaakte. Een onbeschrijflijke ervaring! Het was puffen van de warmte, maar toch eeen geslaagde dag.

11 juli: de dag van het wederoptreden van Björn. In principe was ik niet van plan om te gaan. Ik had van Karel Lemmens m'n eerste opdracht gekregen om een verslagje te maken voor de site. Ik zou Björn na de koers moeten bellen om te vragen hoe het geweest was, en daarmee dan een stukje schrijven. Maar we besloten om toch naar de koers te gaan, en heeft Björn na de koers een woordje uitleg gegeven. Het deed deugd om hem opnieuw in actie te zien. Ik had Boudewijn en co. al niet meer gezien van sinds de bbq, dus dat werd opnieuw goed bijpraten.

19 juli: op deze heuglijke dag mocht ik een opname bijwonen van Tour 2006. Het was Karl die ervoor gezorgd had dat ik er kon bijzijn wanneer Nick Nuyens kwam. Het was een unieke ervaring! En als het eerste wat de grote Karl Vannieuwkerke vraagt, nadat hij z'n micro uitdoet en de zenuwen van zich afvallen, is : "Wie is Céline", dan doet dat toch wat met je, ik verzeker het.

20 juli: Een koers in Ninove, een 7-tal kilometer van m'n deur, waar Björn Leukemans en Kevin Neirynck aan deelnemen, daar moest ik bijzijn! Een dagje vooral aan het beruchte brugje staan, en supporteren voor m'n favorieten. Dit was ook de dag waarop Gerrit voor de eerste keer een bevoorrading heeft gedaan. Ik heb Björn na de wedstrijd ook 'bevoorraad' met Sprite, al was dat niet zo moeilijk ;-).
Wel grappig was dat de renners zich na de wedstrijd moesten omkleden in een café van het Vlaams Belang.

24-28 juli: Legendarische dagen! Eind juli heb ik heel de Ronde van het Waalse Gewest gevolgd. We hebben die 5 dagen heel Wallonië gezien. Maar het was de moeite waard! Ik denk dat m'n papa zich deze dagen nog levendig kan herinneren. Het was namelijk elke dag autorally achter vader Leukemans. Boudewijn raast door de kleine wegjes in de Ardennen! :-)
Deze dagen swingden de temperaturen de pan uit. De renners kregen het hard te verduren.
Wat ook leuk was (en dat voelde zo professioneel aan), toen ik naar huis reed, belde Karel Lemmens soms om te vragen of ik een verslagje wou maken. Hij vertelde dan wat Björn hem had verteld van de rit van die dag. Toen ik thuiskwam kon ik daar dan een stukje van maken.
Toch had ik deze dagen toch nog wat te veel schroom om echt een deftig gesprek met Björn te voeren...
Op het einde kreeg ik het nummerplaatje van de fiets van Björn, wat een mooie herinnering is aan deze voor mij legendarische dagen. Ook een beklimming om te onthouden: Côte d'Amay!

30 juli: Weer zo'n primeur in "m'n passieve wielercarrière" : voor het eerst naar een dernycriterium gaan kijken. Het werd al snel duidelijk dat zoiets vooral draait om show. Maar dat maakt het net zo fijn!

Geen opmerkingen:

Free counter and web stats