zondag, april 09, 2006

Schrappen Hoste en Van Petegem

Vandaag naar Parijs- Roubaix gekeken. Een korte interpretatie van me zie hier: http://dewielergazet.info/?contentid=1406
Cancellara wint dus. Wat me op de maag ligt is de deklassering van de Peet en Hoste. Ze hadden ze meteen uit de wedstrijd moeten halen of tegenhouden. Ze hebben zich nog kapot gereden nadien en voor wat? Tom Boonen wordt zo tweede, terwijl hij Leif en Peter niet kon volgen. Het is ronduit belachlijk van de UCI. Als je er dan nog eens dieper op ingaat, wordt het nog erger. Ze zijn helemaal niet consequent. Dat had ik eerst niet gezien, maar nu dus wel: als Fabian komt aangereden springt het licht op rood, hij houdt er geen rekening mee en rijdt door. Volgens het fameuze reglement mag dat niet. Een halve minuut komen Guslev, Hoste en Van Petegem dan en op dat moment gaan de barelen dicht. Ze rijden door, maar er is nog geen trein te zien. Nog eens een halve minuut later komt het groepje met Boonen, Flecha en Ballan en op dat moment komt de goederentrein voorbij. Ze kunnen niet anders dan stoppen. Als hij voorbij is, rijden ze door. Terwijl het licht nog op rood staat. De eerste die reglementair correct is, is Bernhard Eisel. Hij zou dus moeten winnen, als de UCI consequent is. Mijn mening is dat niemand moet geschorst worden. De Polle moet tweede worden en De Peet derde. Ik vind het oneerlijk. Ofwel iedereen, ofwel niemand.
Voor mijn Megabike heeft het ook gevolgen. Leif Hoste en Peter Van Petegem zitten in m’n ploeg. Ik heb vandaag nog gescoord met Boonen, Nuyens, Van Impe, Ballan, Flecha, Klier en Scheirlinckx, wat me een 359ste plaats op 32099 opleverd. Niet slecht, al zeg ik het zelf, alleen spijtig dat ik geen punten kreeg voor Hoste en Van Petegem.

Geen opmerkingen:

Free counter and web stats