maandag, juni 26, 2006

BK Antwerpen

Mmh, wat beleefde ik opnieuw een zalig dagje. Helemaal uitgeregend, maar dat neem ik er dan wel bij...

Zo rond 10u30 stonden we aan de bussen. Philippe Gilbert was zich bij Cofidis aan het omkleden. Hij zag mij met m'n fototoestel en lachte. Dat resulteerde in een (al zeg ik het zelf) mooie foto. Die jongen is nogal gewillig. Er was iemand met een hele map vol foto's en artikels en op elk artikel moest Philippe een handtekening zetten.
Waar ik het meeste tijd heb vertoefd is aan de bus van Davitamon. Je kon over de koppen lopen aan de start en de sfeer aan de bussen is nog leuker.
Ik wilde een fotootje nemen van Bart Dockx, maar hij was aan het babbelen met z'n supporters dus probeerde ik onopgemerkt eentje te nemen. Ineens zegt een mevrouw: "Ma allee Bart, da meisje wilt ne foto van u nemen, lach eens mooi" Ik ben keifier met deze mooie foto! Ik heb nog een heleboel foto's genomen van m'n favoriete rennertjes maar die moeten nog ontwikkeld worden dus als alles goed zit, komen die vrijdag online.
Ik heb ook nog tevergeefs gezocht naar de bus van Landbouwkrediet (Kevin Neirynck) maar die heb ik niet gevonden.

We hebben de koers gevolgd vanaf de tunnel tot aan de aankomst. Enkele keren over en weer stappen en telkens opzij gaan staan om een doortocht te zien. Het begon te druppelen, regenen en gieten... Heel veel medelijden met die renners! Naar ik in de kranten las waren de meesten ook niet te spreken over het parcours...


Waar ik niet tegenkan, is dat ze in de kranten fel op de kap zitten van Gert Steegmans. Ze waren weg met 3, hij, Rosseler en Hovelynck. Seba valt weg en dat is niet alleen een slechte zaak voor hem, maar ook voor Gert. Moet hij doorgaan of z'n benen stilhouden om ingelopen te worden door het peloton? Hij koos voor het eerste en dat bleek later misschien niet de beste beslissing.
Maar Gert voelde z'n benen en die voelden goed. De enige die het slachtoffer was van zijn fout was hijzelf en niet de ploeg. Het is spijtig, maar ik vind het zo erg voor hem dat hij in de krant de grond ingeboord wordt.
Boonen heb ik (buiten op het einde natuurlijk) geen enkele keer in beeld gezien. Wie ik zich wel verdienstelijk in beeld heb zien rijden is Kevin Neirynck. Het lukte hem niet om mee te zijn in een goeie ontsnapping en hij reed bovendien eerst lek en dan was er nog een probleem met z'n ketting ook. Maar hij verzette bergen werk en kwam vaak in beeld. Kevin, heel knap van je, chapeau!
De slimste heeft gewonnen, zoveel is duidelijk. Vansummeren probeerde op het einde nog iets te forceren maar hij geraakte niet weg. Dat was de ideale springplank voor Niko. Maar Boonen is blij hoor met z'n medaille! En eigenlijk kon hij winnen hoor, staat overal te lezen, als hij z'n ketting maar op 12 kreeg. (Ironie)
Ik kon m'n handje van Creyfs (ze deelden reuzengrote, opgeblazen handen uit ;)) wel kapotknijpen toen ik hoorde dat Jurgen Van Goolen gevallen was. Die jongen breekt eerst z'n heup, komt terug in competitie, wint nipt niet in de Ronde van Zwitserland en nu hij met de beste voorop was, valt hij nog eens letterlijk weg. Doodzonde!

Ik had liever een andere winnaar gezien, maar jah, alles verloopt niet altijd zoals je dat wilt. Niko verdient het wel, daar niet van...

In de Gazet van Antwerpen (ik heb nog een heleboel kranten gekocht om alles tot in de puntjes te lezen, GvA zeker, want daar schrijft de Karel Lemmens in ;)) stond er dat alle mensen vlug naar huis gingen. Dan te bedenken dat ik gebleven ben totdat ze alles aan het opruimen waren. Maar de supporters van Pieter Mertens zorgden voor ambiance aan de bus van Davitamon, dus dat was heel leuk! Pieeeeeeter Mertens, Pieeeeter Mertens!! (Heel mooie t-shirts trouwens)

Meer foto's binnenkort op Flickr. Maar ik heb m'n limiet voor deze maand overschreden dus het is wachten tot zaterdag tot ik er nieuwe kan uploaden. Tegen dan zijn de andere foto's ook zeker ontwikkeld!
(Foto's: Céline Verstraete)

Geen opmerkingen:

Free counter and web stats