woensdag, juni 28, 2006

IWT Oetingen




Vandaag startte er een koers voor beloftes en elite z/c op een km van m'n deur. Ze kwam dan ook nog eens voor m'n deur voorbij. Kortom, ik moest zien dat ik vandaag thuisbleef.

Ik had m'n werk al 's morgens. De straat ongeveer volschrijven :-). Nadien zo tegen 12u30 naar de start gefietst. Ik was juist aan het klimmen toen ik enkele Hollanders tegenkwam die het parcours aan het verkennen waren.
Fietsje netjes geparkeerd en op pad.
De start was nogal hectisch. Er reden renners af en aan die aan het inrijden waren. Kevin Neirynck flitste me voorbij :-). Ik had niet zover gedacht om de bussen te gaan zoeken... Nouja...
Geen startschot hier in Oetingen, gewoon de speaker die zegt dat ze mogen vertrekken.
Het was nog wachten op de plaatselijke ronden, dus ging ik nog even mij thuis gaan bevoorraden.
Uiteindelijk besloten om niet in m'n straat te kijken naar een doortocht (wegens te plat en de renners vliegen dan voorbij), maar in de kapelstraat (klimt beetje). Er was een groepje weg met 6 man. Na een lang tijdje kwam het peloton eraan met op de voorste rij Kevin Neirynck! Iets verder zat ook nog Klaas Vantornout, wat me ietwat verbaasde daar hij me had gezegd dat hij het niet lang ging volhouden, hij is namelijk doodziek en heeft slappe pootjes...
Helemaal op het einde en toen er al veel tijd verstreken was, kwam de eenzame fietser aangereden.
Ze hadden nog veel zwaar werk voor de boeg en ik betwijfelde of de 6 koplopers het zouden halen.
Een kleine twee uur later was ik dan in het dorp te vinden voor de 4 plaatselijke ronden. Toen ze de eerste keer voorbij kwamen, werden de 6 jongens ingelopen door enkele renners van het peloton. Wie maakte de aansluiting? Juist : Kevin Neirynck. Dat vertaalde zich in een aanmoedigend geschreeuw van mijn kant.
De koerssituatie op dat moment? 24 renners die stilletjesaan hun voorsprong uitbreidden op het peloton. Die grote groep werd uiteindelijk nog uitgedund tot 6 overblijvers. Niet de minsten: Kevin Neirynck, Greg Van Avermaet, Geert Steurs, Bert De Waele, Nikolas Maes, Stijn Vandenbergh.

Het enige wat mij nog restte was Kevin zo goed mogelijk aanmoedigen.
Mijn hartje (lees: mijnen tikker) ging nogal te keer... De speaker gaf af en toe uitleg van hoe het eraan toeging.
2 renners gelost!! Kevin Neirynck en.... hun achterstand bedraagt 10 seconden... De 4 anderen gaan voort...
Ohneee! Kevin! Ge kunt da jongen, terugkomen ;-)... Tiktiktiktiktiktik!!!
Ja! Ze zijn opnieuw met zessen. En Kevin Neirynck erop en erover! Hij moet dus even een kloofje geslaan hebben, maar ze haalden hem toch nog terug. Het zag er naar uit dat het zou uitdraaien op een sprint met deze 6 grote mannen. Maar dat was buiten MC Neiry gerekend. Op 3 km van de meet probeerde hij nogmaals te sprint te ontwijken en trok alleen in het offensief. Maar het mocht niet zijn... Hij werd terug tot de orde geroepen en Greg Van Avermaet won met sprekend gemak de sprint, voor Bert De Waele en Stijn Vandenbergh. Kevin viel toch wel nog net buiten het podium zeker?! Goh...

Toen iedereen gefinisht was, trok ik naar het podium om foto's te nemen. Een vriendelijke meneer liet me door omdat ik kleiner was dan hem en zo stond ik echt vlak voor het podium en tussen de journalisten.
Nadien heb ik ook nog een interview van Greg Van Avermaet met een journalist van de wielergazet kunnen meepikken.
Dirk Dewolf is er steevast van overtuigd. Deze jongen wordt ne grote, à la Philippe Gilbert. Volgend jaar komt hij uit voor de Davitamon- Lotto - formatie. (Maar dat heb ik hier al vermeld ;-))
Mr. Coucke, is deze Kevin Neirynck geen goed ideetje? ;-)


Meer foto's binnenkort op Flickr!
(Foto's: Céline Verstraete)

Geen opmerkingen:

Free counter and web stats