vrijdag, juni 30, 2006

Tour de Sang

Ik was van plan om hier vandaag een voorbeschouwing te maken van de Tour. Met Ivan Basso in de hoofdrol.
Gisteren opnieuw die perikelen rond bloeddoping, er verschenen enkele grote namen die er zouden bijzijn...
Nu is het dus zeker, Ullrich en Basso staan op lijst van dokter Fuentes. Zo ook Sevilla, Mancebo...
Ze zijn beide geschorst en mogen dus niet deelnemen aan deze tour. Gisteren las ik net een interview met Basso in de Humo. Ik kreeg zoveel sympathie voor die man: dagelijks 7 uur trainen, familiemens, ietwat introverte maar sympathieke jongen...
Het is cru om te zeggen, maar van Ullrich kon ik het nog meer verwachten dan van Basso. Niet dat ik zo naïef ben en denk dat heel het peloton clean is... Maar bloeddoping...
Hoe kan je nu blij zijn met de Girowinst waarin je 9 minuten voorsprong had op de tweede (die ook gedopeerd was trouwens) ? Ik snap het niet, ik zou niet kunnen leven met de gedachte dat die prestatie verwezenlijkt is door enkele bezoekjes aan Fuentes en overtappen van bloed en wat is het daar allemaal...
Indien Bjarne Riis hier niets mee te maken heeft, wat moet dat dan niet zijn voor hem? Zijn chouchouke ... Die vele trainingen achter de motor...
Wie er nu wel en niet op de lijst staat, ik krijg er hoofdpijn van. Ik weiger ook een voorbeschouwing te maken voor deze Tour de Merde .... Tour de Sang...

Gelukkig kreeg ik 2 prachtige cadeau's vandaag: een ticket voor een uitstapje naar de Tour... (om de Davitamonnekes aan te moedigen ;-)) volgende week woensdag, start en aankomst.
En... de postbode bracht een brief met daarin iets prachtig, bedankt... jij ;-)

Geen opmerkingen:

Free counter and web stats