dinsdag, juni 06, 2006

De passie leeft verder

De wielermicrobe heeft me echt goed gebeten, zoveel is zeker.

Al van toen ik nog een klein meisje was, was het een jaarlijkse gewoonte om 3 koersen te kijken: Ronde van Vlaanderen, Parijs- Roubaix en de Tour. Daarvan miste ik niets. Heel af en toe eens live naar de koers gaan kijken (3daagse van De Panne) onder impuls van m'n opa. Daar bleef het wel bij, soms vond ik het wel saai.
Ik maakte Museeuw z'n laatste gloriejaren mee, Van Petegem die de dubbel lukte... Dan in 2004 kwam Tom Boonen in de Tour die twee ritten wegkaapte. Ik was echt een leek, als ik er nu op terugblik.
In 2005 keek ik dan ook nog naar een paar wedstrijden waar Tom reed. Maar 100% wielerfan was ik nog lang niet.
De zesdaagse van Hasselt bracht veel verandering. Maandag was het ploegvoorstelling van Davitamon Lotto (een handtekening gekregen die me nog lang zal bijblijven...) en ook het hele pistegebeuren vond ik prachtig. Ik heb er lang van nagenoten, ik geniet er nu nog van als ik eraan terugdenk. Toen had het virus (als je het zo kan noemen) me in haar macht. Ik was ontzettend blij met de winnaars van de Omloop het Volk en Kuurne- Brussel- Kuurne en begon me meer een meer bezig te houden met het wielrennen. Zo ben ik nog naar de start van KBK gaan kijken, Brabantse Pijl, Start Giro-rit, Pk Juniores, Kermiskoers Lochristi, 3 ritten in de Ronde van België...
Ik probeer, als er wedstrijden op tv worden getoond, zo veel mogelijk te kijken. Als het mogelijk is nog liever live. Sinds februari is er enorm veel veranderd. Veel van m'n vrije tijd wordt ingenomen door het wielrennen. Jullie zullen wel al gemerkt hebben dat ik zo m'n favoriet heb. Het is soms moeilijk om objectief te blijven. Toch kijk ik ook naar wedstrijden waar hij niet rijdt, ik ben in de eerste plaats fan van het wielrennen in het algemeen. Nu vind ik het spijtig dat ik het wielrennen niet vroeger écht leren kennen heb. Maar ach, ik ben nu 13. Als ik me nu toeleg op het wielrennen, zal dat later hopelijk z'n vruchten afwerpen.

Telkens als ik naar een koers of iets koersgerelateerd ga, ben ik immens gelukkig. Ik verkeer dan ook nog enkele dagen in trance:).

Geen opmerkingen:

Free counter and web stats