zaterdag, juni 24, 2006

Halle- Ingooigem

De examenperiode is afgerond en zo ook het tweede jaar. Gisteren eindigde een periode van hard werken voor school en een dikke week minder aan koers denken. Nu het toch zo bijna vakantie is (maandag nog half dagje school en vrijdag rapport ophalen) gaat voor mij een wereld open vol met koers. Ik heb heel wat 'werk' voor de boeg deze vakantie. Werk dat ik met veel plezier doe. De mensen (jullie weten wel dat ik jullie bedoel ;)) die me geen taken durfden geven omdat ze schrik hadden voor m'n schoolwerk, laat jullie nu maar gaan :)...

Woensdag nam ik een 'snipperuurtje'. Ik ging na m'n examen Nederlands snel naar de start van Halle- Ingooigem kijken...

Ik verschoot er toch even van toen ik de Grote Markt kwam opgelopen, terwijl ik me naar de apotheek haastte, die was namelijk om 11u45 al voor de helft gevuld. Dan maar eens rondlopen in het rennerspark, wat eigenlijk nog nét dat tikkeltje meer heeft. Ik heb enkele foto's kunnen nemen met m'n wegwerptoestel, die zijn nu ontwikkeld en ingescand en kan je hier vinden. Ik heb vooral rondgehangen bij de bus van Davitamon.

Voor het verslag van de koers, zal ik straks naar Sporza kijken. Ik weet wel dat Jantje Kuyckx knap heeft gereden. Aanvallen met gevolg dat alleen Baden Cooke kon volgen. Maar als je met een renner die al eens de groene trui veroverde in de tour naar de meet trekt, weet je dat het moeilijk zal zijn hem te kloppen in de sprint. Ik benoem Jan dan ook tot 'morele winnaar' van Halle- Ingooigem.
Klaas Vantornout eindigde trouwens knap 15de. "Niet slecht hé voor een crosserke" :)
Pieter Mertens en Kevin Neirynck strandden respectievelijk op een 19de en 27ste stek.

Het moet gezegd worden, ik zal nog wat kantjes mogen bijschaven voor als ik later iets in het wielerwereldje wil doen. Vooral de 'verlegenheid' tegenover renners. Niet alle renners, de renners die ik het meeste bewonder op kop. Is het niet zielig dat je geen foto durft te nemen van Kevin Neirynck (terwijl hij staat te wachten tegen de bus aanleunend) omdat je schrik hebt dat hij je zou vragen of je Céline Verstraete bent? Heel zielig...
(Foto: Céline Verstraete)

Geen opmerkingen:

Free counter and web stats