zaterdag, augustus 12, 2006

Criterium Kortrijk



Hoe brengt Céline haar donderdagavond door, als het oude wijven regent? Juist ja: met naar de koers gaan kijken!

Donderdag ben ik dus naar het criterium in Kortrijk gaan kijken. Maar wie verwacht nu dat het op een 10de augustus zo koud kan zijn? Ik alleszins niet!
Na Wolvertem (derny) was dit eigenlijk het eerste echte criterium dat ik zag. Geen motoren deze keer. Gewoon show :-)

Al bij al heb ik er toch echt wel van kunnen genieten. Leif Polle Hoste die meezingt met 'Somebody to love', Dimitri De Fauw die zijne slets kwijt is ... :-) We stonden ergens waar er niet al te veel volk stond (al de mensen stonden samengetroept aan de cafés ;-)) en dan kan je ongeremd roepen voor je favoriet(en).

Uiteindelijk werd er een definitieve kopgroep gevormd met daarin opvallend veel West- Vlamingen. Nadien konden Niko Eeckhout, Leif Hoste en Wim Vansevenant zich afscheiden. Net toen ze moesten sprinten voor de overwinning, zette de hemel haar sluizen helemaal open.

Toen ik donderdag thuiskwam, zat ik nog na te trillen. Gisterenochtend waren m'n schoenen nog nat (al waren dat niet echt schoenen waarmee je moet buitenkomen als het regent). Maar wat heb ik te klagen? De echte sukkelaars zijn diegenen die het helse weer moeten trotseren op hun fiets. ;-)

Enkele uren de kou en regen trotseren, waar doe je het voor? Om een glimp van de renners op te vangen. Als dat geroep van je beantwoord wordt; als de persoon in kwestie omkijkt en je een lach gunt, dan is je dag toch wel goed :-) Beetje vaag? Diegene die ik bedoel zal het wel snappen...

Foto's heb ik genomen, maar ik vind ze allemaal slecht. Oorzaak? De barslechte weersomstandigheden natuurlijk. Al overweeg ik om te investeren in een nieuw fototoestel... (Tips zijn welkom :-))

Ik was van plan om nog een voorbeschouwing te maken voor San Sebastian, maar ben gisteren amper thuis geweest. Dus, geen voorbeschouwing! Nu ga ik zelf wat koers kijken (op tv, jammer genoeg :-))! Maar wel met de Karl! Tot gauw...

Geen opmerkingen:

Free counter and web stats