dinsdag, augustus 29, 2006

Kermiskoers in Oetingen...


Op Wielerbondvlaanderen las ik dat er 28 augustus een koers was in Oetingen. Voor elite zc en beloften. Dus kon ik gisteren toch niets anders dan eens een kijkje te gaan nemen. Het begon zo rond 18 uur. Ik was thuis zo rond 17u30 nog aan het kijken naar de rit in de Vuelta. Ik stond voor een dilemma, de renners in de Vuelta waren aan de laatste 20 km begonnen, maar ik was toch nieuwsgierig naar die kermiskoers. Dus video aanzetten, iedereen het stilzwijgen opleggen en de deur uit.
Ik kwam er via een binnenweg en daar stond er net een renner te plassen :). Toen ik in hartje Oetingen aankwam werd ik verwelkomd door de donderslagen. De speaker wist te vertellen dat er slechts 19 deelnemers waren. Nouja, eigenlijk was dat niet zo verrassend. Er werden gisteren ongeveer zo'n 10tal kermiskoersen voor beloften en elites zc verreden over heel het land. Plus, het was echt rotweer. Hagel, storm, regen...:) Alhoewel, niet zo erg als dat dernycriterium in Wilrijk.
Er was eigenlijk maar één renner die ik kende: Tony Bracke.
De speaker zei dat hij moest winnen met de vingers in de neus. Toen ik dat hoorde, hoopte ik dat er iemand anders met de zegebloemen aan de haal zou gaan. Niet dat ik iets tegen Bracke heb, maar op dat moment had ik nogal medelijden met de andere renners. M'n favoriet (vraag me niet waarom) werd nummer 3. Later kwam ik te weten dat hij Horton heet (voornaam weet ik niet) en uit Groot- Brittanië komt.
Al redelijk vroeg in de wedstrijd ontstond er een kopgroep van zo'n 9 man. Niet echt dat die mannen aangevallen hadden, de rest was gewoon gelost en moest later de wedstrijd verlaten. Het kwam tot een sprint en Bracke won. Horton werd 4de geloof ik. Geen podium, gewoon naast het café je bloemen of je mand komen ophalen. Dan wisten ze ook niet wie 3de geworden was. Het heeft een hele tijd geduurd. Horton heeft daar een hele tijd in de kou staan wachten, omdat hij dacht dat hij 3de was, en na veel geaarzel stapte hij dan verlegen op de organisator af. Maar ging dat iets later toch fietsend weg. Ik kan jullie helaas niet vertellen wie derde werd, want toen ik opstapte, was dat nog steeds niet bekend.

P.S.: Sorry voor de zeer slechte kwaliteit van de foto! Met de zon die net even kwam piepen...

Geen opmerkingen:

Free counter and web stats