vrijdag, augustus 18, 2006

Heusden!!


Heeey!!
Ik ben terug :-)!

Zoals beloofd volgt nu het verslag van Heusden.

Dinsdag ben ik dus zoals eerder gezegd naar een kermiskoers in Heusden geweest waar Kevin Neirynck reed. De weersomstandigheden waren opnieuw ideaal (ahum). En dan staan die renners daar, in de regen, wachtend op het verlossende startschot. Alhoewel, verlossend is relatief, toen de knal weerklonk, kregen ze 23 ploeteren voorgeschoteld.

De Kevin ging al vroeg in de aanval. Jammer genoeg konden de drie koplopers het niet uitzingen. Ze werden na enkele ronden opgeslorpt door het peloton. Kwam er dan nog bij dat Neirynck iets later een lekke band had, gelukkig kon hij opnieuw komen aansluiten bij het peloton.
Er volgden nog vele aanvallen, maar die werden telkens teniet gedaan. Tot er opeens een kopgroep ontstond van een 10tal renners. Na een tijdje werd het wel duidelijk dat deze renners de finale zouden kleuren. Oa. Iljo Keisse, Roger Hammond, Geert Omloop en Preben Van Hecke maakten deel uit van deze 10.

Spanning tot de laatste km, halen ze het of halen ze het niet? In het peloton volgde een late organisering van het Choco-blok. Té laat, zo bleek.

Tot tweemaal toe probeerde Hammond weg te geraken uit de kopgroep. Maar tot tweemaal toe werd hij opnieuw tot de orde geroepen. De 10 koplopers sprintten voor de overwinning. Geert Omloop zette aan, met Iljo Keisse in z'n wiel. Iljo beet op z'n tanden maar het lukte nipt niet. Jammer!!
Geert Omloop won deze kermiskoers die toch wel geklasseerd is als een van de meest prestigieuze onder de kermiskoersen.


Ik bleef nog wat hangen na de koers, maar niet te lang, want ik moest nog richting Antwerpen. Al die renners zijn zo vuil hé, arme schaapkes ;-). Iljo Keisse had ik bijna niet herkend tijdens de koers; hij had zo 'nen baard' :-p!

En, Romina, it was nice to meet you too!! ;-)

Sta mij toe nog een boodschap van algemeen nut te verspreiden: Kevin, bedankt hé!! Het was super je eindelijk eens te ontmoeten! ;-)

Foto's online van zodra m'n secretaresse er klaar mee is! :-)




Eerste foto is van voor de start, en ik stond slecht geplaatst, dus is het een foto van Kevin z'n zijkant en niet heel z'n gezicht, jammer wel :-(!

Geen opmerkingen:

Free counter and web stats