dinsdag, juli 25, 2006

Tis Redelijk Warm deel 1&2

Gisteren zijn we begonnen aan een weekje op en top TRW volgen. Tour de la Région Wallone, daar staat het voor. Of beter: Tis Redelijk Warm. Nou, laat die redelijk maar weg en zeg: 't is superheet :)!

Maandag zijn we naar de start in Flobecq gereden. Auto ergens parkeren en stappen naar de start. Eigenlijk is het gewoon volgen en hopen dat je aan de start uitkomt. We hadden geluk want we zagen al auto's van CSC staan. We hebben niet veel beleefd van de start eigenlijk, het was een van de minst makkelijke starten ooit. Om zelf als toeschouwer te beleven dan. Toen de renners vertrokken waren zijn we naar de bevoorrading in Estinnes gereden. Dat was natuurlijk zo vlak als iets en we hadden de pech dat ze net aan het koersen waren vooraan dus namen ze niets aan. Hup, auto in en naar Marcinelle. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, we moesten onze auto ergens parkeren op 3 km van de meet. We waren pas op 250 m toen de hele meute begon te sprinten. Gelukkig vonden we in extremis onze trouwe companen en konden we nog een deftige glimp opvangen van enkele renners. Valse start, zo kan je het noemen.

Dinsdag opnieuw vroeg opstaan en naar Nivelles rijden. De start daar was wel heel leuk. Het was zo ergens aan een park en het 'cabineke' waar de renners moeten tekenen was goed geplaatst. Ik had me opgesteld aan een rondpunt, vlakbij het 'cabineke'. Ik had dan nog eens het geluk dat er kleine gastjes waren die vaak renners tegenhielden voor een handtekening. Zo kon ik nog eens foto's nemen :). Zo kwam Johan 'Streppeke' Verstrepen aangereden, rustig, wat rondkijkend. Die mannekes gaan daar zo voor staan, Johan ziet het op het laatste moment nog, schrikt en gaat in de remmen. Z'n gezicht was goud waard en de jongens waren tevreden, want ze hadden hun handtekening. Zo hebben ze nog heel wat renners aangevallen:)!
Toen het startschot gegeven was, gingen wij terug richting auto en richting Mur d' Amay. We reden hem op met de auto en ik dacht dat er geen einde aan kwam. We hebben de auto geparkeerd op een steil stuk (oké, heel de beklimming was steil, dus dat is relatief) en dan was het wachten geblazen. Nic Ingels reed op kop, knap van die jongen. De officiële start was nog maar 600 m gegeven en Nic ging al in de aanval! Op de Mur hadden ze nog 3'45" voorsprong. Het peloton kwam eraan, met helemaal rechts (voor mij, dus voor de renners was het uiterst links) reed Björn Leukemans op de eerste rij en uiterst links Jan Kuyckx. Alles onder controle. Ik heb toch medelijden met die renners hoor! Het was 42° op die Mur d'Amay (in de zon natuurlijk) en dan nog eens zo steil!! Chapeau hoor!
Dan zijn we nog naar de aankomst in Perwez gereden en daar kreeg ik dan toch nog m'n poster:)! Bedankt Roger om hem mee te brengen! Nadien kreeg ik ook nog te horen hoe ik aanstaande zondagnamiddag kan doorbrengen:)...
Zo de eerste 2 daagjes zitten erop, op naar de volgende 4!

(Foto's: Céline Verstraete)

Meer foto's binnenkort online!

Geen opmerkingen:

Free counter and web stats