zaterdag, maart 04, 2006

Boogerd in Sportmagazine


Onlangs was ik in Sportmagazine Wielerspecial aan het lezen en ik stootte op een interview met Michael Boogerd en Pieter Weening.
Boogie deed toch wel enkele straffe uitspraken.
Ik citeer:
“Zij (de Nederlanders, Dekker en Weening vooral) zullen de Belgen echt overklassen, want op Boonen na zie ik niet echt een groot talent in België. De rest mist karakter. Naast Boonen vind ik het Belgische wielrennen er helemaal niet zo goed voorstaan. Nuyens komt wellicht wel een eind ver, maar een topper als Boonen wordt hij niet.”
Moeilijk om te zeggen dat Boogerd ongelijk heeft, maar gelijk heeft hij zéker niét!
We hebben Nuyens, Van Huffel,Vansummeren, Leukemans, Gilbert, Devolder... En ik zie Nuyens toch nog groeien. En hij heeft al mooie dingen op zijn palmares staan, daar niet van.
Als we het dan specifiek over de Ardense klassiekers hebben zie ik (behalve Boonen dan) ook wel een Gilbert eens uitblinken.
Eerlijk toegegeven, het is al lang geleden dat we nog eens een rasechte klimmer onder de Belgische wielrenners hadden. Maar classeer Wim Van Huffel zeker niet onder ‘subtop’! Ik ben er zeker van dat hij dit jaar nog beter wordt en bovenop de Giro zich ook nog zal laten zien in de tour.
Natuurlijk heeft Nederland ook echte talenten. Posthuma, Weening, Scheuneman, Thomas Dekker... Ik noem er maar een paar.
Ik ben er niet helemaal uit maar vind de uitspraken van Michael toch ietwat overdreven.

Geen opmerkingen:

Free counter and web stats