zaterdag, maart 25, 2006

Dopingzaak

U heeft er wellicht al van gehoord. Het Gerechtelijk Parket van Turnhout die een aantal renners en bodybuilders een bezoekje bracht en daar verboden middelen vond. Er werden nu ook al namen genoemd. Geert Omloop, Peter Van Santvliet, Peter Wuyts, Jan Verstraeten... én Dave Bruylandts. Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen zegt men. Deze laatste stoot zich nu (alles bij elkaar) al voor de derde keer aan dezelfde steen. Hij heeft nu juist bijna zijn straf van 18 maanden voor het gebruik van epo uitgezeten en zou op 2 april opnieuw beginnen koersen. In de Cyclo Sprint van april stond er zelfs een heus interview met hem over zijn ‘comeback’. Het ziet er naar uit dat die nog een tijdje uit zal blijven, of er waarschijnlijk zelfs nooit zal komen. Weet u zelfs wat er gevonden is? Chinese epo... Geen idee wat dat is en wat ze ermee bedoelen. Maar Chinese epo was niet de enige vondst. IGF-1, een nieuw wonderproduct zo blijkt. Zet vet om in spieren en is voorlopig nog niet op te sporen. Maar het is ook erg risicovol. “Omdat het hart ook een spier is, kunnen de bloedvaten die groei niet volgen. Dat leidt onvermijdelijk tot hartinfarcten”, aldus sportdokter Chris Goossens. Wordt ongetwijfeld vervolgd...

2 opmerkingen:

Paul Rigolle zei

Amaai Céline, als ik dit alles hier zo lees dan weet ik het meteen: jij moet echt (wieler-)journalist worden!

Céline zei

Waauw!
Dat is het grootste compliment dat je me kan geven!
Ik voel me vereerd! Bedankt!

Free counter and web stats