vrijdag, maart 17, 2006

Examens/ Voorbeschouwing

Ik zal het nu al zeggen.
Maandag beginnen de examens (Latijn) tot de woensdag nadien (Grieks). Dat betekent dus dat ik anderhalve week weinig of niet op internet zal komen. Het is maar dat jullie het weten.
Morgen Milaan-SanRemo. Dat is dan mijn pauze (het laatste uur).
Ik heb vorige nacht gedroomd over Milaan-SanRemo. Ik weet hem niet precies meer, maar het ging ongeveer zo:
Ik was in slaap gevallen tijdens de uitzending op Sporza en toen ik wakker werd zeiden m'n ouders dat Gert Steegmans had gewonnen. Ik kon het echt niet geloven, maar toen ik de opgenomen beelden bekeek, zag ik dat het waar was. Gert gaf alle sprinters lik op stuk en won Milaan-SanRemo. Maar ik weet niet eens of hij meedoet, ik denk zelfs van niet.

Ik zal ondertussen ook een voorbeschouwing geven.
Mijn eigenlijke droomscenario is dat Björn Leukemans op de Poggio ofzo wegglipt en solo wint. Dat zou echt mooi zijn. De kans dat dat uitkomt is echter relatief klein. Hij zal moeten werken voor McEwen.
Volgens mij is Boonen echt wel sterk. Als het op een sprint uitdraait, schat ik hem toch nog het hoogste in. Hij wil ook écht winnen. Het mag ook wel, hij spreekt al het hele seizoen over bijna niets anders. Petacchi, ook sterk natuurlijk. Hushovd en Freire, idem. McEwen, eerlijk gezegd heb ik m'n twijfels. Boonen is sinds de tour nog sterker geworden en zo oogt McEwen niet. Ik hoop dat ik me vergis. Ik ben wel blij dat Bettini meedoet. Natuurlijk ben ik wel benieuwd hoe het gaat zijn, zo twee kopmannen. Bettini heeft in de Tirreno laten zien dat hij ook aardig kan sprinten. Of hij glipt weg op bv. de Poggio.

Het is moeilijk, echt moeilijk.

Pronostiekje?
1. Tom Boonen (misschien makkelijk, maar ik denk schat hem echt hoog in)
2. Paolo Bettini
3. Alessandro Petacchi
4. Alessandrop Ballan
5. Philippe Gilbert

Leukemans komt er niet in voor, nee. Maar moet ik een topdrie maken van wie ik het liefste MSR zie winnen morgen, staat hij op één.

Geen opmerkingen:

Free counter and web stats