zaterdag, maart 18, 2006

Milaan-SanRemo

Petacchi- Boonen? In de kranten hadden ze bijna nergens anders oog voor. Neenee, Pozzato!
Ik moet zeggen dat ik niet bijster veel heb gezien van de koers. (reden, zie vorige post) Mijn papa heeft me wel op de hoogte gehouden en naar het schijnt heeft Nick Nuyens prachtig werk geleverd voor Tom Boonen.

Op het einde (de flanken) van de Poggio trok Alessandro Ballan fors door. En er zat snee op, amai! Hij was echt sterk. Ook Pozzato kon makkelijk meegaan. Uiteindelijk heeft de aanval van Ballan Filippo de overwinning opgeleverd, denk ik.
De kopgroep met daarin ook de sterkte Luxemburgse kampioen Schleck viel na een tijdje echter stil en er kwam een hergroepering, of toch zo ongeveer. Nocentini probeerde er nog van weg te rijden waarop Pipo het gat opnieuw dichtreed en er meteen zelf overging .
Michel Wuyts ging nog even door met het duel Boonen- Petacchi en zag niet dat Pipo Pozzato z'n voorsprong al te groot was. Echt sjiek van de amper 24-jarige Italiaan en hij heeft de overwinning zeker niet gestolen. Maar ik wil toch nog even iets zeggen over het 'duel'. Als je Pozzato wegdenkt en even kijkt naar hoe Tom en Alessandro het ervan afbrengen, komt Boonen toch echt wel te kort. Of hield hij zich gewoon in omdat hij wist dat z'n ploegmaat ging winnen? Mmmh... HIj was alleszins heel blij en verloor door z'n vreugdegebaar nog z'n derde plaats.

Ik wil toch nog zeker de aandacht besteden aan een andere persoon. Wie werd er tweede Belg? Jaja, den Björn Leukemans :D 26ste plaats, mooi toch! Hij kwam wel geen één keer in beeld, typisch. Moest hij nog iets beter verkend hebben zou hij nog dichter geëindigd zijn zegt hij zelf. Dikke proficiat! McEwen ondervond toch wat hinder van z'n val in de driedaagse: op de Cipressa kreeg hij het moeilijk.

Toch blij dat Filippo gewonnen heeft en niet Petacchi.
Morgen GP Rudy Dhaenens, maar ja ik moet leren :(...



Foto's : www.sport.be

Geen opmerkingen:

Free counter and web stats