zondag, maart 05, 2006

Proloog Parijs-Nice

Julich, bijna aan de meet. Grappig om te zien: telkens als er een renner komt, draaien die
kopjes van de mensen één voor één en mooi na elkaar. ... effect.
Deze namiddag gezellig naar de Proloog van Parijs-Nice gekeken. Tv op en ondertussen wielerboekskes lezen. Ik ga zoals beloofd geen verslag meer maken. Wat is me opgevallen?

Tom Boonen was goed, heel goed zelfs. Toen hij vertrok dacht ik: hij gaat er niet voor. Hij reed niet meteen à bloc. Ook omerkelijk: hij reed heel laag (en dat valt op voor zo'n grote persoon): heel aerodynamisch. Op het einde perste hij er nog een sprintje uit en werd uiteindelijk 5de op 3 seconden. In het interview nadien bleek dat hij wel degelijk startte om te winnen. Hij was niet teleurgesteld, maar was toch graag in de top 3 geëindigd en kon naar eigen zeggen nog een 5-tal seconden sneller.

Nico Mattan stelde teleur. Hij had gezegd dat hij zéker voor een topvijf ging, topdrie zelfs. Ik geloofde erin. Maar hij eindigde slechts 41ste . De slechtste proloog in m'n carrière zegt hij zelf.

Gert Steegmans heeft me aangenaam verrast, 9de op 7 seconden. Het is duidelijk dat hij over een topvorm beschikt. Dat belooft voor de volgende dagen. (Sprintduels tegen Boonen???)
Verbrugghe reed ook goed, 10de op 7 seconden.

De winnaar van de proloog is de persoon die met nummer 1 reed, de winnaar van vorig jaar, Bobby Julich.


Zie hier Tom Boonen tijdens de tijdrit. Wat valt er op? Inderdaad, hij draagt z'n regenboogtrui niet. Vreemd zicht. Weet iemand hoe dat komt? Zeg het maar... Morgen vertel ik het jullie.

Het antwoord: Omdat hij niet de wereldkampioen tijdrijden is. In een tijdrit mag alleen Michael Rogers de regenboogtrui dragen. Tom mocht nog net regenboogkousjes aandoen :).

Geen opmerkingen:

Free counter and web stats