donderdag, maart 02, 2006

Kuurne Brussel Kuurne

Nick Nuyens, voor de start, juist zijn handtekening gezet. Meer van mijn zelfgetrokkken foto's van Kuurne: http://www.flickr.com/photos/53035257@N00/

Kben gaan kijken in Kuurne, naar de start dan toch. Leuk, leuk :)
We hadden ons opgesteld waar de renners hun handtekening zetten. Michel Wuyts interviewde ondertussen een paar mensen. Heel jammer, ik miste Björn Leukemans en Nico Mattan net, die gingen als een van de eersten hunne krabbel zetten.
Soms vielen er enkele leegtes, maar Wuyts entertainde het publiek uitstekend.
Ik kon ook enkele foto's nemen. Maar, veel te weinig. Ik had mijn fototoestel niet opgeladen en de batterij was bijna plat. Ik moest ze dus sparen voor een foto van Tom Boonen, maar eigenlijk wilde ik van nog zovele anderen een foto :(. Toen Tom Boonen er eindelijk was, begeleid door zijn Huughe (bodyguard) en langs de andere kant, was Michel naar de zevende dag. René Vermeiren (Wielergazet) kwam. Niks tegen diene man, integendeel. Maar het is gene Wuyts :-) Het ergste was dan nog dat hij plak voor Tom Boonen ging staan toen hij hem interviewde. Daar gaat die mooie foto...
Het is me nogmaal opgevallen hoe onbereikbaar Tom Boonen is. En hoe populair! Ik wist dat het erg was maar zó?! Hij verdiend het wel, maar ik vraag me nu toch af of hij het soms ni beu is. Nu met die bodyguard enzo... Maar bon...


Het werd een spannende wedstrijd:


Serge Baguet trok, relatief vroeg, eens goed door op de Kruisberg. Werkend voor Boonen wel te verstaan. Alleen Björn Leukemans kon mee, de rest moest passen.




Tom Boonen, Björn Leukemans, Bert Roesems... op de Kwaremont.

De Belgisch kampioen reed een dijk van een wedstrijd. Toen Posthuma op de Knokteberg op zijn beurt eens fors doortrok kreeg hij Baguet maar ook Mattan , Hammond en Bernucci met zich mee. Iets later kwam Erwin Thijs ze nog vergezellen.

Maar dan, sensatie!
Op de Nokerberg demarreerde Guesdon en onmiddellijk ging Tom Boonen hem achterna. Meteen zat hij in z’n wiel. Indrukwekkend! Tom trok fors door met nog 5 man in z’n wiel. Waaronder zijn ploegmaat Geert Verheyen. Maar als Tom Boonen doortrekt, sterft iedereen zowaar. Stilletjesaan slinkte de voorsprong van de kopgroep. Alles klitte samen en ook Steegmans kwam erbij.

Heel even maar, want de aanval van Johan Coenen was de aanleiding voor de goeie vlucht.

Een kopgroep met veel toppers (Van Petegem, waar was jij?) ontstond. Boonen, Steegmans, Nuyens, Van Impe, Van Den Broeck, Eeckhout...
Moest Mattan er nog bijgezeten hebben zou het misschien anders gelopen zijn. Een extra mannetje voor Steegmans was handig geweest. Maar de werkelijkheid was anders. Mattan moest lossen en Steegmans stond er alleen voor.

Steegmans en Boonen bestookten elkaar continu.

Ik zat me constant af te vragen: gaan ze nu de sprint afwachten of mag er iemand( Nuyens of Van Impe) z’n eigen kans gaan?
Boonen deed het teken dat Nuyens mocht gaan. Hij demarreerde, maar werd weer bijgehaald. Nogmaals viel hij aan en dat bleek de goede aanval te zijn. Iedereen keek elkaar aan, maar niemand dichtte het gat.

Zelf was hij er niet echt gerust in, want hij keek constant achterom.

Maar de sluipschutter hield vol en mocht (letterlijk) een vreugdepijl afschieten. Het was een tactisch ploegspel van Quick.Step en prachtig afgerond door Nick.
Leif Hoste tweede, Tom Boonen won de sprint voor de derde plaats en juichte alsof hij zelf gewonnen had.
Dat siert Tom wel. Hij had evengoed kunnen zeggen: wacht de sprint af en dan kan ik mijn gang gaan. Maar nee, hij zei dat Nick mocht gaan.
Nick: “ Ik dacht ik moet Steegmans enzo volledig Choco rijden” :D
Verdiend, echt waar! Opnieuw mocht ik juichen.
Ook chapeau voor Björn Leukemans, de underdog waar ik veel sympathie voor heb. Welgemeend!
De beste mannen van het weekend zijn toch wel Steegmans en Boonen. En Gilbert en Nuyens ook natuurlijk. Maar of Steegmans en Boonen eens een onderling duel tussen elkaar zullen winnen, blijft de vraag.
Het werd dus de Bom van Bevel die met de ezel naar huis mocht. Voor de wedstrijd interviewde Michel Wuyts ook Peter Van Petegem.
Michel: Hoeveel ezeltjes van hier heb jij al?
Peter: Euh, eentje.
Michel: En hoeveel kinderen heb jij?
Peter: Drie hé(lacht)
De Peet heeft dit weekend, ik mag het wel zeggen, teleurgesteld.
Maar er zijn genoeg anderen (Belgen) die die teleurstelling hebben opgevangen.

Geen opmerkingen:

Free counter and web stats