dinsdag, mei 09, 2006

Is er reden tot paniek?

Zoals jullie wel weten (als je m'n blog wat volgt) heb ik zo m'n favorieten in de koers. Ik hou in de eerste plaats van wielrennen in het algemeen, laat dat toch duidelijk zijn :). Als je Tom Boonen bekijkt, die is onbereikbaar. Ik moet eerlijk bekennen dat ik soms vergeet dat hij een wielrenner en dus ook gewoon gewoon een mens is. Hij wordt opgehemeld en als god aanzien.


Ik hou er niet van. In het begin (ik spreek nu over 2 jaar geleden ofzo) viel het nog mee, maar nu is het té. Maar jullie weten ook wel al lang dat ik niet meer zo voor Tommeke ben. (ook niet contra, gewoon neutraal)

Ik hou van bereikbare renners. Maar je mag van die bereikbaarheid natuurlijk geen misbruik maken.
Neem nu (horen jullie me al aankomen?) Björn Leukemans of Jan Kuyckx ( anderen:)), jongens die op de rand staan van de doorbraak. Nu zijn ze nog relatief 'bereikbaar'. Je kan ze nog makkelijk een handtekening vragen, fotootje nemen, babbeltje slaan (als je het aandurft ;-)) enz... Ik moet zeggen dat ik nogal opkijk naar bepaalde renners en ze onbewust als 'goden' ga beschouwen, gelukkig wijzen de renners er me dan op dat ze ook maar gewone mensen zijn zoals iedereen ;-)!

Waar ik nu toe wil komen, is het volgende:
Voor die koereurs lonkt de eerste grote overwinning (één die nog groter is dan een rit in de Ronde van België). Ik supporter voor hen en hoop bij elke koers die ze rijden vurig dat het die keer BINGO zal zijn. Maar het is een dubbeltje op z'n kant. Stel dat ze een grote klassieker ofzo wegkapen, zal het euforie alom zijn bij mij, vanzelfsprekend! Maar dan zullen ze in één klap ook veel bekender worden. Het is leuk voor hen dat ze veel supporters krijgen maar dan liefst oprechte mensen. Geen mensen die hen nu soms de grond inboren en als ze dan die grote vis binnenhalen ineens fan worden alsof er nooit een vuiltje aan de lucht was. Dat is ietwat hypocriet, niet? Nu ja, ik zeg niet dat dat gaat gebeuren. Maar als ze dan veel supporters hebben zijn ze niet meer bereikbaar?
Is er reden tot paniek of is het te vergezocht?

(Foto's: PDW, Davitamon-Lotto)

Geen opmerkingen:

Free counter and web stats