dinsdag, mei 23, 2006

Ronde van Belgie


Morgen start in Oostende de Ronde van België. De meeste renners rijden die in voorbereiding op het Belgisch Kampioenschap. Tom Boonen heeft opnieuw z'n zinnen gezet op eindwinst (maar hij heeft zoveel doelen dit jaar...) Er zijn een paar ritten die waarschijnlijk op een massasprint zullen uitdraaien. Gert Steegmans kan misschien nog het grootste gevaar betekenen voor Tom. Gert heeft veel bijgeleerd, zo lijkt me.
Wat kan Leif Hoste? In de tijdrit zou hij eventueel een kloof kunnen slaan met Tom en de eindzege pakken.
Wat ik iets interessanter vind (ik probeer objectief te zijn), wat kan Björn Leukemans doen in deze RvB?
De laatste grote zege van deze, toch wel zeer goede renner, dateert van 2004. In... de Ronde van België. De zwaarste rit, naar Eupen. De zwaarste rit (lees: meest geschikt voor Björn) in de editie van 2006 is dan ook die van zaterdag, die ook de muur van Hoei op z'n programma heeft. Ook al is deze rit minder zwaar dan twee jaar geleden in Eupen, wie kan Björn volgen als hij genadeloos aangaat op de muur? Jurgen Van den Broeck misschien? Ik verheug er me al op. Misschien is de voorsprong zelfs zo groot dat Björn in Putte op het podium staat als eindwinnaar? ;-)
Hoe dan ook, geniet tussen de Giro door van deze Ronde van België.
Ik ga een paar keer kijken en hopelijk kan ik voor enkele foto's zorgen.

Geen opmerkingen:

Free counter and web stats