maandag, mei 22, 2006

Lochristi


Ik zag in de krant dat Nick Nuyens zondag 21 mei in Lochristi een kermiskoers ging rijden. In Björn Leukemans z'n dagboek stond dat hij zondag ook een koers ging rijden. Dus wist ik al meteen hoe ik m'n zondag zou doorbrengen.
We waren veel te vroeg aangekomen dus hebben we ons op een terrasje geïnstalleerd en de renners die zich kwamen inschrijven gadegeslagen. Iljo Keisse was er ook. Nico Mattan was de laatste die z'n rugnummer kwam afhalen, met opgeheven hoofd (een groot contrast met Björn, die onopgemerkt het café binnenglipte). We hebben de start nipt gemist, doordat we de afstand tussen de inschrijvingen en de start wat onderschat hadden. Ik had 18 ronden de tijd om alle renners te observeren, dus geen paniek.
We stonden eerst in een bocht, dan weer aan de aankomst... kortom we hebben ze (lees: vooral Björn natuurlijk) vanuit verschillende standpunten gezien.
Ik heb niet veel foto's genomen, maar daar heb ik een grondige reden voor.
Lochristi is misschien maar een 'gewone' koers, maar het was voor mij één van de mooiste koersdagen die ik dit jaar al heb beleefd.
Mijn grootste dank gaat dan ook uit naar Björn Leukemans, z'n vader en co.

Geen opmerkingen:

Free counter and web stats