vrijdag, mei 26, 2006

Ronde van België Rit 3a (Tijdrit)

Het is me gelukt, we zijn naar de tijdrit gaan kijken. Wat heb ik over om een glimp van de renners op te vangen? Vroeg opstaan en in de regen en koude gaan staan met een dun jasje. Maar het was weeral eens de moeite !

We zijn aan het vertrek van de tijdrit gaan kijken. Zo kon ik de renners zien als ze vertrokken en als ze terugkeerden reden ze aan de overkant door een gangetje, waarna ze zich konden opwarmen.

De drang om z'n zwarte leiderstrui te behouden, zorgde ervoor dat Maarten Tjallingii een beresterke tijdrit reed. En dan te bedenken dat hij een tijdrit alleen kende van op tv. Zoals verwacht was er weinig te doen aan het Discovery-blok (trio), wat een machtsvertoon! Ik had verwacht dat de plaatsen1, 2 en 3 door Leif Hoste, Jurgen Van den Broeck en Stijn Devolder zouden ingenomen worden. De vraag was welke volgorde.
Wie me enigszins verbaasd heeft, is de Nederlander Kai Reus.
Dat de jonge renner erg beloftevol is, wist ik wel al. (Hij won dit jaar Luik-Bastenaken- Luik voor beloften, zeer sterk!) Dat hij zo goed kan tijdrijden, was toch ietwat een verrassing.
Hetzelfde geldt immers voor Niki Terpstra, alweer een jonge, beloftevolle Nederlander. Z'n naam klonk me bekend in de oren, van op de piste weliswaar.
Tom Boonen ging voluit gaan en heeft gefaald.
Björn Leukemans reed een matige tijdrit, de minste van Davitamon. Hij presteert niet onder verwachting want in de tijdrit verwachtte ik niets van hem, dat is z'n ding niet.

Tom Boonen is immens populair, dat bewees deze uitstap nogmaals. De speaker van dienst mocht wel wat consequenter zijn. Bij sommige renners (Planckaert, Mattan, Boonen, Hoste, Devolder... noem maar op) zei hij dat we hen moesten aanmoedigen maar bij pakweg Björn Leukemans, Van den Broeck... niet. Verdienden die dat dan niet? Ik heb niet naar die speaker geluisterd...

Geen opmerkingen:

Free counter and web stats