donderdag, mei 25, 2006

Ronde van Belgie Rit2

Vandaag naar Oostende gereden voor de tweede rit van de Ronde van België. Op een pleintje stonden er bussen van Discovery en Rabobank. Toen ik m'n fototoestel nam om eens wat foto's van de fietsen te nemen, merkte ik iets heel vervelends. Ik kreeg m'n fototoestel niet aan. Gisteren heb ik het de hele dag opgeladen, vandaag werkt het niet. Balen!
Ik was vooral op zoek naar de bus van Davitamon. Die zag ik niet, dus besloten we om naar het podium te gaan kijken. Michel Wuyts die renners interviewt. Blijkt dat de winnaar van gisteren, Tjallengii, nog nooit een tijdrit heeft gereden. "Ik heb da wel eens op tv gezien..." :). Ineens zag ik Björn Leukemans. Hij werd niet geïnterviewd, Michel was Gert Steegmans aan het interviewen, dus Björn werd niet opgemerkt. Wim De Vocht zag het ook zitten. Toen Björn opnieuw naar beneden reed, liep ik ook neerwaarts. Hij heeft een heel tijdje staan babbelen, maar roepen durfde ik niet... en m'n fototoestel werkte niet.
Tom Boonen ging als allerlaatste richting podium en wat een geroep dan! Ik heb het niet gezien, ik had meer oog voor Björn. Vlug naar de zeedijk voor de officieuze start. Het peloton bleef bijna vlak voor m'n neus staan. Maarja, geen fototoestel. Tom Boonen maakte voor de show nog eens z'n bekende gebaar van twee jaar geleden in de RvB. Naast mij vroeg een man zich af:wie is die jongen naast den Tom? Koen Barbé...Ze waren dus vertrokken. Wij reden dan naar Maldegem, om de bevoorrading eens mee te maken. Ik heb me naast de auto van Davitamon gezet, in de hoop dat een renner een etenszakje zou aannemen, trager rijden en ik hem goed zou kunnen zien. 1 iemand nam er eentje aan. 3 maal raden wie... Inderdaad, Björn. Ietsje ervoor (heb daar nog een uurtje staan wachten) vroeg één van de twee mannen aan mij: "Jij bent dus fan van Leukemans?" (had petje aan...) Ikke: "Ja:)" "Bij welke ploeg rijdt diene??" "Davitamon..." "Ooh? Echt? Amaai..." De andere man: " Niet op hem letten, ik moet er nu al twee dagen mee samenwerken en hij heeft nogal een raar gevoel voor humor."
We hebben nog een bus van Jartazi gevonden. Met daarin iets fanta-achtig. Ik zou eens willen te weten komen wat er in de bidons van Davitamon zit.
Met de auto richting Knokke voor de aankomst. We hebben nog een doortocht meegemaakt en ik heb Björn en Jurgen Van den Broeck goed kunnen zien. Dan met de auto nog wat verder. Dat bleek makkelijker gezegd dan gedaan.
Het verkeer zat helemaal vast en wilde ik de aankomst nog zien, moesten we 6 km te voet gaan. Voor de renners heb ik dat wel over. Op een eerste doortocht op een km van de aankomst hebben we nog even gestopt. Dan echt naar de aankomst gestapt. Er was ontzettend veel volk! Meer zelfs dan bij de Brabantse Pijl! Dan maar dicht bij het scherm gaan staan en zo de wedstrijd gevolgd. Wat heb ik gemerkt? Jurgen Van den Broeck en Björn Leukemans hebben ontzettend veel werk verricht. Björn zat op een km van de meet nog goed voorrin, maar liet zich dan wegzakken. Natuurlijk, hij werkte voor Steegmans, maar, moet hij nu niet wat meer geloven in z'n eigen kunnen...? Steegmans werd nog naar voor geloodst door Van Bon, maar niets kan tippen aan het treintje van Tom Boonen, zo blijkt nogmaals.


Dat we vandaag zouden gaan, was voorzien. Morgen zouden we in geen geval gaan. Dan moet iedereen weer werken. Nu heb ik er toch voor kunnen zorgen (toch zo goed als...) dat we naar de tijdrit in Buggenhout gaan kijken. Alleen naar dat. Of zouden we nog de start kunnen meepikken van rit 3b ;-) We zien wel...

Geen opmerkingen:

Free counter and web stats