maandag, mei 15, 2006

Op een zondagvoormiddag in mei...


Zondagvoormiddag, moederdag. Wat doet een mens dan? Ik ben een deel van het parcours van De Ronde van Vlaanderen gaan rijden (met de auto wel te verstaan). Vertrokken in de Paddestraat in Velzeke. Om eens te gaan kijken naar de tekeningen van Nesten. In de Paddestraat is er ook een aandenken aan de Ronde. Met een lijst van alle winnaars. Ineens kwam er een meneer af. Hij vroeg of ik wist waarom er in 1988 niks was ingevuld. Ik stond met m’n mond vol tanden, hij vertelde hoe het kwam. Weten jullie het eigenlijk? Jullie mogen eens raden :) ik zal het er dan binnenkort opzetten. Die meneer bleek dan later de ontwerper te zijn van het ‘monument’. Dan waren we vertrokken om de rest van de Ronde te rijden. Zo dachten we toch...
De molenberg, wolvenberg, zo verder, Oudenaarde... En normaal moesten we dan richting Kwaremont. Ik had zo’n kaartje (precies een logboek) waar de route uitgelegd stond: dan die straat naar rechts... Dat was eigenlijk toch niet altijd zo makkelijk om dat te volgen. Er waren ook telkens bordjes met : ‘Ronde van Vlaanderen-route’ en daaronder het officiële logo van de Ronde langs de weg. We besloten dan maar om dat te volgen, tot we beseften dat we helemaal verkeerd waren gereden. Dan maar teruggekeerd naar Oudenaarde en uitsluitend het logboek gevolgd. Het hoogtepunt was de koppenberg. Die oprijden zal zo een beetje sterven zijn voor koereurs. Er waren juist twee mannen hem aan het oprijden, die geen enkele keer moesten afstappen. Iets voor mij binnen vele maanden???
Dat was ook meteen het einde van onze uitstap, de rest is voor een andere keer.
Binnen een x aantal maanden zou ik Vlaanderens Mooiste eens met de fiets willen rijden, dat wordt nog veel trainen...

Geen opmerkingen:

Free counter and web stats